Kia Sorento trzeciej generacji debiutuje w Paryżu
Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu debiutuje trzecia generacja Kii Sorento. Auto charakteryzuje się obszerniejszym niż poprzednio wnętrzem oraz innowacyjnym wyposażeniem.
Projektanci zastosowali wydłużone, zachodzące na boki reflektory, bardziej wydajne lampy przeciwmgielne oraz większy i rozbudowany w pionie trójwymiarowy grill, znany z koncepcyjnego modelu Cross GT 2013. Sylwetka zachowuje typową dla Sorento długą maskę komory silnikowej i szeroki tylny słupek "D". Muskularnego wyglądu dodają niższa linia dachu, podwyższona linia okien i niejako odchylona ku tyłowi bryła karoserii. Z tyłu zwraca uwagę wydatny zarys tylnych nadkoli oraz głęboko tłoczona wnęka na tablicę rejestracyjną. W porównaniu z poprzednią wersją samochód jest dłuższy o 95 mm (4 780 mm), szerszy o 5 mm (1 890 mm) i niższy o 15 mm (1 685 mm).
Za kabinę odpowiedzialny był europejski zespół projektantów. Stworzyli oni wnętrze w bardziej luksusowym stylu, z użyciem materiałów lepszej niż poprzednio jakości. Cechami charakterystycznymi są rozbudowany panel wskaźników, nowa ornamentacja oraz owalny kształt tablicy przyrządów, sięgającej boczków drzwi. Nowym elementem jest ekranowy intefejs użytkownika w chromowanej oprawie. Nabywca Sorento III będzie miał do wyboru wystrój wnętrza w kolorze czarnym lub dwutonowym czarno-szarym, z tapicerką materiałową lub skórzaną.
Inżynierowie koreańskiej marki zdecydowali się na wprowadzenie ulepszeń w konstrukcji jednostek napędowych, układu kierowniczego i zawieszenia. Auto będzie oferowane z dwoma dwulitrowymi turbodieslami o mocy 185 i 200 KM. W pełni niezależne zawieszenie zachowuje kolumny MacPherson z przodu i wielowahaczowe multi-link Kia z tyłu. Tylna rama pomocnicza otrzymała powiększone tuleje, a nieco "twardsze" amortyzatory ustawiono pionowo tuż za linią osi tylnej tak, by ograniczyć zjawisko pochylania nadwozia podczas dynamicznej jazdy. Standardowy na rynkach w Europie nowy, elektromechaniczny system wspomagania kierownicy zamontowany jest bezpośrednio na zębatce przekładni kierowniczej zamiast na kolumnie kierownicy.
Struktura nadwozia odznacza się wyższą niż poprzednio odpornością mechaniczną. Udało się to uzyskać dzięki zastosowaniu stali o zwiększonej wytrzymałości na rozciąganie - jej udział w skorupie karoserii wynosi 52,7 proc. Zwiększyła się też (z 4,1 do 10,1 proc.) zawartość stali nadwytrzymałej tłoczonej na gorąco. Oferta technologii bezpieczeństwa czynnego obejmuje (w zależności od rynku opcjonalnie lub seryjnie) aktywny tempomat, monitorowanie zmiany pasa ruchu i martwego pola widzenia, detektor ruchu innych pojazdów z tyłu oraz układ wyświetlania aktualnych ograniczeń prędkości.
Źródło: Kia
ll/tb/ll, moto.wp.pl