Kia cee'd, która od dłuższego już czasu jest jednym z popularniejszych modeli wśród polskich klientów, osiągnęła w lutym wolumen sprzedaży na poziomie prawie 660 egzemplarzy. Nie byłoby w tym fakcie raczej nic dziwnego gdyby nie to, że wersja kombi w dużą przewagą wyprzedziła tym razem odmianę hatchback. Jest to pierwszy taki wypadek od czasu wprowadzenia gamy Kia cee'd na polski rynek (grudzień 2006).
W styczniu 2008 Kia cee'd znalazła w Polsce łącznie 513 klientów, z czego w rozbiciu na wersje nadwoziowe:
- odmiana hatchback: 413 egzemplarzy
- odmiana SW: 100 egzemplarzy
W lutym wolumen sprzedaży był już na poziomie 657 egzemplarzy, z czego w rozbiciu na wersje nadwoziowe:
- odmiana hatchback: 260 egzemplarzy
- odmiana SW: 397 egzemplarzy
W tym miejscu warto dodać, że Kia cee'd Sporty Wagon wygrała przeprowadzony pod koniec ubiegłego roku test porównawczy magazynu „Auto Świat”. Model południowokoreańskiej marki pokonał nie byle jakiego konkurenta, którym był Volkswagen Golf Variant.
Komentarz firmy Kia Motors Polska:
Naturalną konsekwencją kolejnych nagród i wyróżnień przyznawanych gamie modelowej KIA cee'd w Europie i Polsce jest rosnąca rzesza nowej klienteli, zainteresowanej zakupem pojazdów naszej marki. Do tej pory koncern Kia nie miał w swojej ofercie "rasowego" kombi. Od kilku miesięcy sytuacja zmieniła się i Sporty Wagon bardzo skutecznie przyciąga tych klientów, którzy o zakupie auta naszej marki do tej pory nie myśleli.
Kia cee'd Sporty Wagon zachowuje wszelkie atrybuty hatchbacka, wzbogacone o zwiększoną użyteczność i funkcjonalność oraz unikalną konstrukcję tylnej klapy. Ponadto kombi ma tak dobre własności jezdne i osiągi jak siostrzany hatchback oraz podobnie szeroką gamę silników i wyposażenia. Przy niezmienionym rozstawie osi 2650 mm - dla zwiększenia ładowności i funkcjonalności długość samochodu wzrosła o 235 mm (za tylnymi kołami) a wysokość o 10 mm. Liczona do krawędzi okien pojemność bagażnika wynosi 534 litry, w tym 55 litrów w standardowym schowku podpodłogowym. Jest to niemal o 200 litrów więcej niż w modelu hatchback. Obok pojemności ładunkowej, użyteczności i funkcjonalności ogromne znaczenie w dzisiejszym, wielce konkurencyjnym segmencie C ma stylizacja pojazdu. Sporty Wagon przewidziany był już na początku procesu projektowego gamy Kia cee'd i pomimo pewnych cech wspólnych z innymi wersjami nadwozia rodziny
cee'd pojazd ten zachowuje własny styl i wygląd.
Cieszy nas niezmiernie fakt, iż rodzina cee'd została uznana za gracza z najwyższej półki w segmencie samochodów kompaktowych. Jestem przekonana, że to dopiero początek. Pozytywne doniesienia prasowe, seria prestiżowych nagród oraz rosnąca liczba usatysfakcjonowanych klientów to dobry zwiastun na rok 2008.