WAŻNE
TERAZ

"Byłam sześćdziesioną". Wstrząsające, co zrobiła jej klasa

Kia cee’d II generacji: oto polskie ceny

Obraz
Źródło zdjęć: © Piotr Mokwiński

*Kia zaprezentowała cennik drugiej generacji modelu cee’d. Jego lektura przekonuje, że „Koreańczyk” będzie ważnym konkurentem VW Golfa, Opla Astry, czy Fiata Bravo. *

W podstawowej wersji pięciodrzwiowa Kia cee’d, która pojawi się w polskich salonach w maju, została wyceniona na 49 990 złotych. Kombi wymaga dopłaty 3 000 złotych. Auta z takim nadwoziem trafią do pierwszych klientów po wakacjach. Pięciodrzwiową Kię cee’d z nowocześniejszym, benzynowym silnikiem 1.6 GDI o mocy 135 KM będzie można kupić za blisko 61,5 tys. zł., a najtańszy wariant z silnikiem Diesla – 1.4 CRDi o mocy 90 KM – za 58 tys. zł. To ceny zachęcające do bliższego przyjrzenia się koreańskiej ofercie. Europejska konkurencja w tym przedziale kwot nie oferuje niczego godnego uwagi. Czy nowa Kia cee’d jest więc tania? Nie musi być.

Nowy cee‘d dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia: S/M/L/XL. Ostatnia z nich Oferuje adaptacyjne reflektory ksenonowe, dwustrefową klimatyzację, podgrzewaną kierownicę i fotele, czujniki parkowania z tyłu, czy 7-calowy ekran na desce rozdzielczej. Za bezpieczeństwo i wygodę trzeba jednak sporo zapłacić. Najlepiej wyposażona Kia cee’d z silnikiem 1.4 DOHC będzie kosztować 75 tys. zł., a z jednostką 1.6 GDI 79,5 tys. zł. Jeszcze więcej trzeba będzie zapłacić za silniki Diesla: 1.4 CRDi – 82,5 tys. zł., 1.6 CRDi (110 KM) – 84,5 tys. zł., 1.6 CRDi (128 KM) – 85,5 tys. zł.

Już w wersji podstawowej koreańskie auto nie jest jednak „gołe”. Znajdziemy tam: sześć poduszek powietrznych, elektryczne wspomaganie kierownicy, ESC z ABS, HAC, VSM, światła projekcyjne, centralny zamek, komputer pokładowy, radio CD/MP3 z USB sterowane z kierownicy, konsolę centralną z podłokietnikiem, ekektrycznie sterowane przednie szyby i elektrycznie sterowane lusterka. Klimatyzacja manualna z funkcją chłodzenia schowka wymaga dopłaty 3 500 zł.

Obraz
© (fot. Piotr Mokwiński)

Nowa Kia cee’d oferowana będzie z gamą jednostek napędowych o mocy od 90 do 135 KM. W większości krajów Europy Zachodniej oznaczać to będzie możliwość wyboru pomiędzy dwoma silnikami benzynowymi: 1.4 MPI albo 1.6 GDI o mocy 100 i 135 KM oraz dwoma wysokoprężnymi: 1.4 WGT o mocy 90 KM lub 110 albo 128-konnym dieslem 1.6 VGT. Kia przewiduje, że największym powodzeniem na większości rynków sprzedaży cieszyć się będzie ten ostatni wariant. Silnik
generuje 128 KM przy momencie obrotowym 260 Nm i może współpracować z sześciostopniową skrzynia manualną lub automatyczną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje poniżej 11 sekund, a zużycie paliwa – zdaniem producenta – ma nie przekraczać 4,1 l/100 km w cyklu mieszanym.

Podobnie jak w przypadku innych modeli Kia sprzedawanych w Europie, cee‘d oferowany będzie z gwarancją producenta na 7 lat lub 150 000 km. Gwarancja ta przechodzi bez ograniczeń na kolejnych właścicieli pojazdu.

tb/

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła