Trwa ładowanie...

Jeśli z drugiej ręki, to Volkswagen. Polacy od lat najchętniej szukają aut tej marki. Dlaczego?

Mało która marka wzbudza tyle emocji wśród Polaków, co Volkswagen. Skąd to wiemy? To właśnie jej najczęściej szukamy w najpopularniejszym serwisie ogłoszeniowym w kraju.

Jeśli z drugiej ręki, to Volkswagen. Polacy od lat najchętniej szukają aut tej marki. Dlaczego?Źródło: WP.PL, fot: Mariusz Zmysłowski
d2x3pqc
d2x3pqc

Choć z roku na rok Polacy kupują coraz więcej nowych samochodów, to nasz rynek dalej stoi autami używanymi. W zeszłym roku z zagranicy sprowadzono ich do naszego kraju blisko 870 tys. – to prawie dwa razy więcej niż sprzedano w tym czasie w salonach.

Szukając odpowiedzi na pytanie, które marki i modele cieszą się największą popularnością wśród Polaków, warto więc spojrzeć właśnie w kierunku rynku wtórnego. Z pomocą przychodzi największy polski serwis z ogłoszeniami motoryzacyjnymi, który od lat publikuje interesujące statystyki.

Kupujesz? Już teraz pomyśl o sprzedaży

Z przygotowanego przez Otomoto raportu jasno wynika, że w latach 2012-17, Polacy zainteresowani zakupem auta z drugiej ręki, najczęściej poszukiwali samochodów marki Volkswagen. Koncern z Wolsfsburga zajmuje pozycję lidera nie tylko wśród producentów wolumenowych, z przewagą 0,7 proc. nad siostrzaną firmą Audi, okupującą drugie miejsce i będącą przedstawicielem segmentu premium. Według rankingu marka zajmuje także pierwsze miejsce wśród producentów samochodów nowych, deklasując najbliższego rywala ze stajni VGP - Škodę - o 1,6%.

Te wyniki to cenna wiedza nie tylko dla komisów czy importerów, ale także klientów. I to także tych, którzy rozważają zakup nowego auta. Dla flot wybór modeli popularnych na rynku wtórnym ułatwia ich późniejszy obrót i oznacza duże oszczędności. Te same korzyści wyciągnąć mogą klienci indywidualni i warto to wziąć pod uwagę przy wyborze samochodu z salonu.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe, fot: Volkswagen

Oczywiście przy wyborze upragnionych czterech kółek mało kto myśli o momencie, gdy będzie chciał się ich pozbyć. Warto jednak o tym pamiętać. W praktyce to końcowa sprzedaż jest jednym z głównych czynników wpływających na opłacalność wyboru. Suma uzyskana przy zbyciu w zależności od modelu może być różna nawet o kilka tysięcy złotych – i mówimy tu o autach z tej samej klasy. Ma to kluczowy wpływ na to, ile dany samochód będzie nas kosztował w całkowitym rozrachunku.

d2x3pqc

Profesjonaliści zajmujący się rynkiem motoryzacyjnym sugerują, by przy wyborze nowego auta nie porównywać faworytów pod względem ceny zakupu, czy nawet wyników zużycia paliwa, ale zestawiać je w szerszym kontekście całkowitych kosztów użytkowania (TCO). Hasło to w ostatnich latach gwałtownie zyskuje na popularności, ponieważ pozwala poznać całkowite, realne koszty eksploatacji danego samochodu. TCO obejmuje więc cenę modelu wraz z opcjami i dodatkowymi usługami, a także koszty paliwa, serwisowania i napraw. W końcu: również sumę, jaką uda się uzyskać przy odsprzedaży. Dopiero mając tę wiedzę, można dokonać najkorzystniejszego dla siebie wyboru.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe, fot: Volkswagen

Najpopularniejsze modele

Czemu całkowite koszty użytkowania są tak ważne? Pokazują to właśnie statystyki serwisów ogłoszeniowych. Samochody najpopularniejszych wśród Polaków marek dużo łatwiej sprzedać, dzięki czemu lepiej trzymają one swoją wartość. W ciągu ostatnich lat Polacy najchętniej szukali na rynku wtórnym Volkswagenów. Czemu to modele tej marki niezmiennie utrzymują się na szczycie popularności?

Choć nie wszyscy znają pojęcie całkowitych kosztów użytkowania, to właśnie w nich tkwi klucz do odpowiedzi. Wśród Polaków Volkswagen niezmiennie cieszy się bardzo dużym zaufaniem, które popiera sprawdzona mechanika i solidne wykonanie. Wysoka jakość inżynierii, z którą utożsamiane są niemieckie samochody, procentuje nawet po wielu latach.

Volkswagen Arteon WP.PL
Volkswagen Arteon Źródło: WP.PL, fot: Mateusz Żuchowski

Modele Volkswagena odznaczają się połączeniem nowoczesnych technologii z wysokim poziomem wytrzymałości, co gwarantuje niezmiennie wysoki komfort przy ograniczonych kosztach użytkowania i napraw. Nie jest to czcza obietnica, a rzeczywistość wynikająca z zachowań samych klientów. Najlepiej prawdziwą wartość samochodu weryfikuje w końcu sam rynek. Widać to po używanych Volkswagenach dzisiaj i będzie widać za parę lat przy tych modelach, które teraz opuszczają salony sprzedaży.

d2x3pqc

To, ile nowe Volkswageny będą warte w przyszłości, jesteśmy w stanie dokładnie ocenić dzięki badaniom niezależnych ekspertów. Jeden z nich, zajmująca się wyceną samochodów na rynku wtórnym i obliczaniem TCO firma Eurotax, zaprezentowała niedawno wyniki porównania najpopularniejszych modeli segmentów miejskich, kompaktowych i klasy średniej.

volkswagen golf r variant WP.PL
volkswagen golf r variant Źródło: WP.PL, fot: Marek Wieliński

We wszystkich trzech kategoriach najlepszym wyborem okazały się modele Volkswagena: kolejno Polo, Golf i Passat. Co ważne, w swojej kalkulacji Eurotax wziął pod uwagę samochody wyposażone w opcje, które klienci najczęściej wybierają w danych klasach - nie były to więc porównania samochodów "gołych", których realnie nikt nie zamawia.

d2x3pqc

W przeprowadzonej przez firmę Eurotax symulacji czteroletniej eksploatacji od momentu zakupu nowego auta po sprzedaż na rynku wtórnym wszystkie trzy Volkswageny zachowały ponadprzeciętnie wysoką wartość. Eksperci z firmy Eurotax zwrócili także uwagę na szczególnie** niskie koszty eksploatacji **wynikające z oszczędnych silników oraz dogodnych warunków serwisowania.

WP.PL
Źródło: WP.PL, fot: moto.wp.pl

Użytkowanie Volkswagena okazało się korzystne z każdej strony i, według kryteriów TCO, po prostu bardziej opłacalne od konkurencyjnych modeli. Kupujący nowe Volkswageny mogą więc być spokojni – patrząc na badania i preferencje polskiego rynku wtórnego, ich samochody będą odznaczały się wysoką wartością jeszcze przez wiele lat. Szczegóły sprawdzić można na stronie producenta.

d2x3pqc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Wyłączono komentarze

Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.

Paweł Kapusta - Redaktor naczelny WP
Paweł KapustaRedaktor Naczelny WP
d2x3pqc
Więcej tematów