W 2014 r. Jeep sprzedał na całym świecie 1 017 019 aut, bijąc tym samym swój rekord. Względem 2013 r. popularność tej marki wzrosła o 39 proc.
Jest to trzeci rekordowy rok z rzędu dla Jeepa. - Uzyskanie wyniku miliona sprzedanych sztuk w 2014 r. stało się z pewnością kamieniem milowym, a 2015 będzie rokiem wielkich przemian w zakresie procesu globalizacji marki poprzez uruchomienie działalności produkcyjnej w Brazylii i powrót produkcji do Chin po prawie 10 latach nieobecności. Dołożymy wszelkich starań aby utrzymać ten pozytywny trend sprzedaży dzięki kompletnej gamie konkurencyjnych SUV-ów, takich jak Renegade - mówi prezes Jeepa, Mike Manley.
Głównym rynkiem zbytu dla marki są Stany Zjednoczone, na które trafiło aż 692 348 egzemplarzy (wzrost o 41 proc.). Na Bliskim Wschodzie i w Afryce sprzedaż wzrosła o 40 proc., o 65 proc. w Europie i o 42 proc. w regionie Azji i Pacyfiku. W samych tylko Chinach popyt na Jeepy zwiększył się o 49 proc. W Polsce nabywców znalazły 1 674 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 51,4 proc. względem 2013 r.
Najpopularniejszym modelem w ofercie jest Grand Cherokee (279 567 sztuk). Drugie miejsce zajmuje Cherokee (236 289 egzemplarzy), trzecie Wrangler (234 579), czwarte Compass (134 629) a piąte - Patriot (122 387).
Źródło: Jeep
ll/moto.wp.pl