Trwa ładowanie...

Jeep sprzedał w 2014 r. przeszło 1 mln samochodów

Jeep sprzedał w 2014 r. przeszło 1 mln samochodówŹródło: zdjęcie producenta
d3xvvwh
d3xvvwh

W 2014 r. Jeep sprzedał na całym świecie 1 017 019 aut, bijąc tym samym swój rekord. Względem 2013 r. popularność tej marki wzrosła o 39 proc.

Jest to trzeci rekordowy rok z rzędu dla Jeepa. - Uzyskanie wyniku miliona sprzedanych sztuk w 2014 r. stało się z pewnością kamieniem milowym, a 2015 będzie rokiem wielkich przemian w zakresie procesu globalizacji marki poprzez uruchomienie działalności produkcyjnej w Brazylii i powrót produkcji do Chin po prawie 10 latach nieobecności. Dołożymy wszelkich starań aby utrzymać ten pozytywny trend sprzedaży dzięki kompletnej gamie konkurencyjnych SUV-ów, takich jak Renegade - mówi prezes Jeepa, Mike Manley.

Głównym rynkiem zbytu dla marki są Stany Zjednoczone, na które trafiło aż 692 348 egzemplarzy (wzrost o 41 proc.). Na Bliskim Wschodzie i w Afryce sprzedaż wzrosła o 40 proc., o 65 proc. w Europie i o 42 proc. w regionie Azji i Pacyfiku. W samych tylko Chinach popyt na Jeepy zwiększył się o 49 proc. W Polsce nabywców znalazły 1 674 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 51,4 proc. względem 2013 r.

Najpopularniejszym modelem w ofercie jest Grand Cherokee (279 567 sztuk). Drugie miejsce zajmuje Cherokee (236 289 egzemplarzy), trzecie Wrangler (234 579), czwarte Compass (134 629) a piąte - Patriot (122 387).

Źródło: Jeep

ll/moto.wp.pl

d3xvvwh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3xvvwh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj