Jazda za grosze - Panda na gaz ziemny

None

Obraz

/ 11Fiat Panda Natural Power

Obraz
© Marek Wieliński

Czym wersja, zasilana gazem ziemnym różni się od zwykłej Pandy? Z zewnątrz: nieco wyższym zawieszeniem i relingami na dachu oraz dodatkowym zaworem do tankowania gazu, umieszczonym obok wlewu paliwa.

/ 11Fiat Panda Natural Power

Obraz
© Marek Wieliński

W wersji CNG zastosowano zawieszenie z modelu Panda 4x4, aby zyskać przestrzeń na zamontowanie pod podłogą bagażnika zbiorników na gaz. Aby nie zabierać przestrzeni w i tak przecież małym bagażniku, zbiorniki z gazem zostały podwieszone pod samochodem, dlatego właśnie konieczne okazało się zastosowanie podwyższonego podwozia.

/ 11Fiat Panda Natural Power

Obraz
© Marek Wieliński

Zatankowanie Pandy do pełna gazem ziemnym kosztuje niespełna 30 zł. za te pieniądze można pokonać 300 km. Ponieważ gaz ziemny spala się czyściej od benzyny, emisja dwutlenku węgla jest mniejsza o 25 proc., niż podczas jazdy na benzynie.

/ 11Fiat Panda Natural Power

Obraz
© Marek Wieliński

Panda ma również 30-litrowy zbiornik na benzynę, której pali od ok. 5,5 do 6,5 l/100 km.

/ 11Fiat Panda Natural Power

Obraz
© Marek Wieliński

W Polsce jest obecnie około 30 stacji CNG, z czego w stolicy tylko jedna. W Trójmieście aż dwie: w Gdańsku i Gdyni.

/ 11Fiat Panda Natural Power

Obraz
© Marek Wieliński

Wewnątrz wersji Natural Power jedynym elementem, który różni się od standardowej Pandy, jest przełącznik zasilania silnika z diodowym wskaźnikiem poziomu gazu w butlach, umieszczony u dołu z lewej strony.

/ 11Fiat Panda Natural Power

Obraz
© Marek Wieliński

Zawór, służący do tankowania gazu, umieszczono tuż obok wlewu paliwa.

/ 11Fiat Panda Natural Power

Obraz
© Marek Wieliński

Jeśli w naszej okolicy nie sposób zatankować CNG lub często jeździmy w dłuższe trasy, sens zakupu Pandy CNG jest niewielki.

/ 11Fiat Panda Natural Power

Obraz
© Marek Wieliński

Zasilana gazem ziemnym Panda z trudem i bardzo powoli rozpędza się do swojej maksymalnej prędkości 145 km/h.

10 / 11Fiat Panda Natural Power

Obraz
© Marek Wieliński

Pandę CNG Natural Power wyposażono w benzynowy silnik o pojemności 1,2 litra. Zasilany benzyną ma moc 60 KM, na gazie ziemnym - już tylko 52 KM (traci 8 KM). Do 100 km/h na benzynie rozpędza się w 14 s i o sekundę dłużej na gazie.

11 / 11Fiat Panda Natural Power

Obraz
© Marek Wieliński

W prezentowanej wersji wyposażenia Panda na gaz kosztuje około 47 tys. zł.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła