Sukces samochodów napędzanych wodorem zależy nie tylko od wysiłków producentów w projektowaniu atrakcyjnych pojazdów, ale także od rozwoju sieci tankowania wodoru. Obecnie firmy odpowiedzialne za infrastrukturę podejmują działania na rzecz przyspieszenia jej budowy, jednak na przeszkodzie stoi nadal niewielka ilość zasilanych tym paliwem.
Japoński rząd w podpisanej w czerwcu 2014 r. Strategii Wodoru i Ogniw Paliwowych podkreślił znaczenie infrastruktury w popularyzacji pojazdów wodorowych. W konsekwencji władze Kraju Kwitnącej Wiśni nie tylko subsydiują budowę stacji, ale uruchomiły także szereg działań mających na celu popularyzację nowej technologii w motoryzacji, w tym np. dopłaty dla operatorów stacji tankowania wodoru.
Toyota, Nissan i Honda wspólnie przyłączyły się do mapy drogowej, nakreślonej przez rząd Japonii. Producenci będą analizowali każdą inicjatywę na rzecz rozwoju infrastruktury, by w przypadku najlepszych projektów występować w roli poręczycieli inwestycji.
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl