Jakich samochodów używanych poszukują Polacy?
Niekoniecznie kombi
Zmieniają się preferencje Polaków dotyczące wyboru samochodu używanego. Pierwsza połowa 2014 roku pokazuje, że kierowcy w naszym kraju nie trzymają się starych przyzwyczajeń
Zmieniają się preferencje Polaków, dotyczące wyboru samochodu używanego. Pierwsza połowa 2014 roku pokazuje, że kierowcy w naszym kraju nie trzymają się starych przyzwyczajeń. Znane od lat pewniki dotyczące rynku wtórnego przestają obowiązywać - wynika z danych Motoraportera.
Pierwszą zmianę trendu na rynku wtórnym widać wśród rodzajów nadwozia, jakie cieszą się największym zainteresowaniem. W zeszłym roku kombi było zdecydowanym liderem, ale już pierwsze miesiące 2014 roku pokazują, że Polacy, wzorem mieszkańców Europy Zachodniej, najchętniej kupiliby hatchbacka (25 proc.). Kombi znajdują się na drugim miejscu (22 proc.), a sedany na trzecim (18 proc.).
Eksperci zauważają, że ta zmiana najprawdopodobniej wynika z możliwości pełnego odliczenia VAT dla przedsiębiorców przy zakupie nowego samochodu, która obowiązywała na początku 2014 r. W takiej sytuacji klienci, którzy najczęściej wybierają kombi poszli do salonów zamiast komisów.