Jaki samochód do floty firmowej?

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Wybierając odpowiedni samochód do floty firmowej należy wziąć pod uwagę szereg czynników. Mają one wpływ zarówno na komfort pracownika jak i koszty utrzymania.

Wśród aut firmowych bardzo często można spotkać modele kombi. Warto przeanalizować sens zakupu takiego wariantu samochodu. Jeżeli przedstawiciel przedsiębiorstwa będzie woził w bagażniku powietrze, to dokładanie kilku tysięcy złotych do wersji kombi mija się z celem.

Kolejnym aspektem, który należy wziąć pod uwagę, jest wyposażenie samochodu firmowego. Flota nie musi składać się z tzw. "golasów", czyli aut posiadających najbardziej podstawowe wyposażenie, jakie przewiduje katalog producenta. System audio i klimatyzacja wydają się być podstawowym standardem, gdyż pracownicy z reguły spędzają w samochodach wiele godzin, zatem należy im zapewnić względny komfort podróży. Nie warto też oszczędzać na systemach, które podnoszą bezpieczeństwo. Ewentualny wypadek może za sobą nieść wiele przykrych konsekwencji.

W powszechnej opinii utarło się, że auto firmowe musi być napędzane silnikiem wysokoprężnym. Stwierdzenie to nie jest tak jednoznaczne, głównie z uwagi na zacieranie się cen oleju napędowego i benzyny oraz coraz bardziej skomplikowaną budowę aut z dieslem pod maską. W tym miejscu należy wziąć pod uwagę charakter użytkowania samochodu - jeżeli pracownik będzie pokonywał znaczne dystanse, głównie na trasie, to inwestycja w silnik wysokoprężny opłaci się ze względu na niskie spalanie. W przypadku pojazdów kadry kierowniczej, która przeważnie pokonuje znacznie mniej kilometrów, sensownym wyborem będzie "benzyniak".

Źródło: Mototarget.pl

ll

Źródło artykułu: Moto Target

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025