Infiniti Q70L: wersja przedłużona
Infiniti poszerza rodzinę modelu Q70, wprowadzając na rynek wariant z dłuższym rozstawem osi. Dodatkowe 150 mm spożytkują głównie osoby zasiadające na tylnej kanapie.
Infiniti chwali się, że przestrzeń na kolana z tyłu jest największa w tej klasie i wynosi 82,3 cm. Pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie mogą więc wygodnie zakładać nogę na nogę. Dodatkowym udogodnieniem są automatycznie zamykane tylne drzwi, podgrzewane fotele, lampki punktowe do czytania oraz 12-woltowe gniazdka zasilania.
Nowy Q70 jest też cichszy niż wcześniej. Inżynierowie Infiniti dodali materiały izolujące, zwiększyli szczelność nadwozia oraz usztywnili koła. Ponadto, komfort kabiny zwiększa system aktywnej redukcji hałasu (Active Noise Control), który monitoruje poziom hałasu i kompensuje go, wytwarzając fale dźwiękowe o przeciwnej fazie, odtwarzane przez cztery głośniki montowane w drzwiach.
Model dostępny jest z całą gamą jednostek napędowych. Pierwszym z nich jest 3,7-litrowy silnik V6, który jest wyposażony w system zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów VVEL. Jego moc to 320 KM przy 7000 obr./min., zaś moment obrotowy to 366 Nm przy 5200 obr./min.
Dla tego modelu dostępny jest także układ hybrydowy z systemem Direct Response Hybrid marki Infiniti. Układ ten łączy 3,5-litrowy, 24-zaworowy silnik V6 z systemem DOHC, kompaktową baterię litowo-jonową oraz innowacyjny system „jeden silnik elektryczny - dwa sprzęgła”. Moc nominalna silnika V6 wynosi 302 KM przy 6 800 obr. /min., a moment obrotowy – 350 Nm przy 5 000 obr./min., natomiast moc silnika elektrycznego to 67 KM, zaś moment − 290 Nm. Cały system dysponuje mocą do 364 KM .
Oba silniki są zsynchronizowane z 7-biegową przekładnią automatyczną. Dostępne są też łopatki zmiany biegów. Klienci mogą wybierać pomiędzy napędem na tylne koła lub system napędu na cztery koła. Samochód debiutuje na salonie w Nowym Jorku, a jego sprzedaż ruszy pod koniec 2014 roku.
(źródło: Mototarget.pl)