Trwa ładowanie...
04-03-2017 11:43

Infiniti Q60 Project Black S (2017) - technika z Formuły 1 na ulice

Nissan i Renault współpracują już od lat. Właśnie zyskała na tym marka Infiniti, należąca do pierwszego z tych producentów. Przedstawiono koncepcyjne Q60 Project Black S, które wyposażone jest w rozwiązania rodem z Formuły 1.

Infiniti Q60 Project Black S (2017) - technika z Formuły 1 na uliceŹródło: Materiały prasowe, fot: Infiniti
d258bat
d258bat

Sport motorowy jest jak poligon doświadczalny dla producentów samochodów. To w Formule 1, wyścigach długodystansowych i rajdach rodzą się rozwiązania, które później trafiają do zwykłych pojazdów. Co Renault dostarczyło temu niesamowitemu Infiniti Q60?

Q60 Project Black S ma na pokładzie układ odzyskiwania energii, którą po zmagazynowaniu potem jest w stanie wykorzystać do rozpędzania się. Ma to zapewnić brak opóźnienia po wciśnięciu gazu. Innymi słowy - o ile turbo ma problem z turbodziurą (szczególnie prostsze, jednostopniowe układy, bez zmiennej geometrii), tak hybryda daje maksymalny zastrzyk mocy z jednostki elektrycznej już od pierwszych chwil po kopnięciu gazu.

Infiniti Q60 Project Black Materiały prasowe
Infiniti Q60 Project Black Źródło: Materiały prasowe, fot: Infiniti

Pod maską tego coupé pracuje 400-konne V6 o pojemności 3 litrów. Sporo, prawda? To jednak nie koniec. Jak wspomniałem, na pokładzie jest tu hybryda. Do pracy jest więc zaprzęgnięty jeszcze motor elektryczny, który zapewnia systemową (nie mylić z sumaryczną) moc 500 KM.

d258bat

Warto tu wspomnieć, że hybryda ta nie odzyskuje energii jedynie z hamowania. Układ dostarczony przez Renault korzysta także z tej, którą niosą ze sobą gazy wylotowe z jednostki napędowej. To znacznie podwyższa wydajność całego wozu.

Infiniti Q60 Project Black Materiały prasowe
Infiniti Q60 Project Black Źródło: Materiały prasowe, fot: Infiniti

Energia magazynowana jest w akumulatorach litowo-jonowych. Stamtąd trafia przez motor elektryczny na wał korbowy.

Nowe Infiniti zostanie przedstawione publicznie podczas salonu samochodowego w Genewie, już 7 marca. To największe targi motoryzacyjne w Europie i jednocześnie najważniejsze w całym, rocznym kalendarzu.

d258bat
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d258bat
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj