Przebieg to dla kupujących używane auto podstawowy parametr. Chociaż wiele wskazuje na to, że nie ma to aż takiego znaczenia, boimy się samochodów z dużym przebiegiem. Szukamy takich, które jeździły możliwie mało, bez względu na segment. Dzięki otomoto.pl mamy okazję przyjrzeć się dokładniej przebiegom pojazdów z drugiej ręki.
W tabelce, do której dokładniejszego przeanalizowania zachęcamy, podzieliliśmy samochody na segmenty i wprowadziliśmy dodatkowy parametr, jakim jest rodzaj paliwa. Jak się okazuje, we wszystkich rocznikach i rodzajach nadwozia, najbardziej wyeksploatowane są diesle.
Co ciekawe, w przypadku aut najstarszych (10 lat), właściwie tylko samochody z silnikami wysokoprężnymi mają przejechane więcej niż 200 tys. km. Auta benzynowe i z instalacją LPG podróżowały o 1/4 mniej. 200 tys. km to w polskim handlu autami używanymi granica psychologiczna. Kupujący rzadko decydują się na auta, którymi poprzedni właściciele przejechali większy dystans.
Przebiegi są ważnym, ale niejedynym parametrem pomagającym dokonać wyboru. Stąd trzeba podchodzić do nich z dystansem. Nie zawsze samochód jest słabszy dlatego, że przejechał więcej. A bywa, że jest odwrotnie.
Źródło: Otomoto.pl