Ile kosztuje nowy Seat Ibiza?
Całkowicie nowy model, choć nazwa jest doskonale znana. Nowy Seat Ibiza wyznacza kierunek w grupie Volkswagena dla niedużych samochodów segmentu B. Właśnie pojawił się w polskich salonach. Cena sugeruje bardzo bogate wyposażenie.
48 900 zł to cena startowa za nowego Seata Ibizę z silnikiem 1.0 MPI o mocy 75 KM. To naprawdę sporo. Za takie pieniądze można kupić Skodę Fabię w drugim standardzie i jeszcze kilka dodatków. Jednak Seat to marka, która ma być postrzegana jako bardziej ekskluzywna, dlatego spodziewamy się długiej listy wyposażenia standardowego. Jak jest w praktyce?
Auto jest dostępne w aż pięciu wersjach wyposażenia, w tym dwóch standardowych – Reference i Style – oraz w trzech, kierowanych do osób o specyficznych potrzebach – Full LED, Xcellence i FR.* Ibiza w specyfikacji Reference ma na pokładzie m.in.:*
- sześć poduszek powietrznych,
- systemem kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania,
- asystenta podjazdu,
- klimatyzację manualną,
- elektrycznie sterowane szyby z przodu,
- elektrycznie regulowane lusterka,
- centralny zamek,
- system audio z 5-calowym ekranem, czterema głośnikami oraz wejściem USB i SD
.
Seat do tej wersji oferuje całą masę dodatków w dość atrakcyjnych cenach. Z ciekawszych są to:
- tempomat z systemem wykrywania zmęczenia za 694 zł
- bardziej rozwinięty system audio z kolorowym ekranem, bluetooth i sześcioma głośnikami za 932 zł
- system bluetooth i wielofunkcyjną kierownicę do standardowego audio za 585 zł
Nie należy jednak przesadzać z opcjami, ponieważ drugi standard Style wymaga dopłaty tylko 2500 zł, a w nim otrzymacie dodatkowo do Reference:
- rozbudowaną tablicę wskaźników z komputerem pokładowym,
- bardziej rozwinięty system audio z kolorowym ekranem, sześcioma głośnikami i bluetooth (w opcji za 932 zł do Referencje),
- przednie światła przeciwmgłowe z doświetlaniem zakrętów,
- klamki i lusterka w kolorze nadwozia,
- skórzane i chromowane elementy wnętrza,
- wielofunkcyjną kierownicę.
Poza powyższymi, podstawowymi specyfikacjami samochodu, Seat oferuje także trzy standardy na konkretne wymagania. Full LED to auto w wersji Style z pakietem pełnego oświetlenia diodowego, z reflektorami głównymi włącznie. Takie auto kosztuje od 52 900 zł. Ten sam pakiet oświetlenia można dokupić oddzielnie do wersji Style za 3771 zł, co oczywiście się nie opłaca.
Specyfikacja Xcellence skierowana do klientów ceniących sobie komfort i lepsze wykonanie, ma w standardzie m.in. tempomat, czujniki parkowania, dostęp bezkluczykowy, aluminiowe felgi, a także inne wykończenie nadwozia i wnętrza. Pakiet oświetlenia diodowego wymaga już dopłaty tylko 2579 zł. Do takiego auta można dokupić tapicerkę z Alcantary za 1951 zł.
Niemal dokładnie takie samo wyposażenie ma Seat Ibiza FR, ale tu można dokupić kilka sportowych dodatków, a takie jak 17-calowe felgi, twardsze zawieszenie czy czerwone nici na tapicerce otrzymujemy w standardzie. Auto w tej wersji kosztuje dokładnie tyle co Xcellence, czyli od 60 500 zł.
Na koniec warto wspomnieć kilka słów na temat silników. Na chwilę obecną wyłącznie pięciodrzwiowa Ibiza jest oferowana z trzema jednostkami napędowymi o pojemności 1 litra. Trzycylindrówki występują w wersji bez doładowania MPI o mocy 75 KM lub z doładowaniem TSI o mocy 95 lub 115 KM. Tylko ta ostatnia łączy się z 6-stopniową skrzynią biegów. Na razie nie można zamawiać automatu.
Ceny podstawowe poszczególnych wersji silnikowych Seata Ibizy:
- Benzynowy 1.0 MPI (75 KM) od 48 900 zł (Reference)
- Benzynowy 1.0 TSI (95 KM) od 53 200 zł (Reference)
- Benzynowy 1.0 TSI (115 KM) od 57 500 zł (Style)
Przypominamy, że nowy Seat Ibiza to całkowicie nowy model, przygotowany od podstaw na nowej płycie podłogowej MQB A0. Nie użyto jej jeszcze w żadnym innym samochodzie Grupy Volkswagena. Debiutuje w hiszpańskim aucie, po czym otrzyma ją nowy Volkswagen Polo, a w przyszłości także Škoda Fabia.
Nadwozie nowej Ibizy jest krótsze niż poprzednika o 2 mm, ale rozstaw osi jest dłuższy o 95 mm. Szerokość samochodu wzrosła o 87 mm, dzięki czemu otrzymujemy większy o 63 litry bagażnik. Ma pojemność 355 litrów, czyli niewiele mniej niż przeciętny w segmencie C.
W przyszłości pod maskę nowej Ibizy trafią większe, mocniejsze silniki benzynowe i wysokoprężne. Najmocniejszy z nich to zupełna nowość w koncernie, jednostka 1.5 TSI o mocy 150 KM. Diesle to 1.6 TDI o mocach 80, 95 i 110 KM.