IIHS: światła SUV-ów spisały się słabo
Zmotoryzowani, którzy preferują SUV-y, swój wybór tłumaczą najczęściej kwestią bezpieczeństwa. Jazdę bez narażania zdrowia i życia trudno zaś wyobrazić sobie bez dobrej widoczności. Amerykanie z IIHS postanowili sprawdzić, jak radzą sobie reflektory małych SUV-ów sprzedawanych w USA. Wyniki są przerażające.
Dwie trzecie testowanych modeli oblało sprawdzian
Zmotoryzowani, którzy preferują SUV-y, swój wybór tłumaczą najczęściej kwestią bezpieczeństwa. Jazdę bez narażania zdrowia i życia trudno zaś wyobrazić sobie bez dobrej widoczności. Amerykanie z IIHS postanowili sprawdzić, jak radzą sobie reflektory małych SUV-ów sprzedawanych w USA. Wyniki są przerażające.
Badano samochody z oświetleniem różnego typu - od tradycyjnych żarówek po LED-y. Spośród 21 modeli żaden nie zasłużył na maksymalną ocenę 4 punktów na 4 możliwe. Oto modele, które osiągnęły najgorsze wyniki. Wymieniamy tylko te, które dostępne są także w Europie. W każdej z grup kolejność jest alfabetyczna.
Audi Q3 (światła ksenonowe)
Buick Encore / Opel Mokka (światła halogenowe projektorowe)
Fiat 500X (światła halogenowe projektorowe)
Honda HR-V (światła halogenowe)
Jeep Renegade (światła halogenowe)
Jeep Wrangler (światła halogenowe)
Kia Sportage (światła ksenonowe)
Mitsubishi ASX (światła ksenonowe i halogenowe)
Subaru Forester (światła halogenowe)
2 punkty na 4 możliwe
BMW X1 (światła LED)
Mazda CX-5 (światła LED)
Mitsubishi Outlander (światła LED i halogenowe)
Toyota RAV4 (światła halogenowe projektorowe)
Volkswagen Tiguan (światła ksenonowe)
3 punkty na 4 możliwe
Honda CR-V (światła halogenowe projektorowe)
Hyundai Tucson (światła LED i halogenowe)
Mazda CX-3 (światła LED)
Źródło: IIHS
Tomasz Budzik, moto.wp.pl