Jaguar Heritage Racing Team wystawiło historyczne modele aut na kultowym wyścigu Mille Miglia. Była to również okazja do świętowania 60 rocznicy zaprezentowania hamulca tarczowego.
W samochodzie w którym pierwszy raz pojawiły się "tarczówki", Jaguarze C-type, za kierownicą usiadł Sir Stirling Moss (82 l.) zaś jego pilotem był Norman Dewis (91 l.), czyli "oryginalna" załoga sprzed 60-ciu lat. Wszystkie Jaguary które wzięły udział w wyścigu ukończyły go bez żadnej awarii mechanicznej.
Jaguar C-type z nowatorskim układem hamulcowym wygrał wyścig w Reims w 1952 r., a rok później rajdy w Le Mans. Technologia była krokiem milowym dla całej motoryzacji.
Poza wspomnianym modelem w wyścigu wystąpiły dwa Jaguary C-type XKC, model Mk VII, Jaguar XK 120 OTS i XK 120 fixed-head. Nie zabrakło modeli współczesnych - XF, XJ oraz XKR-S.
Mille Miglia to pierwsza z trzech imprez, w której udział wezmą historyczne Jaguary. W kolejnych miesiącach ścigać się będą na Nurburgring Oldtimer Grand Prix oraz Goodwood Revival.