2,0 D-4D
Przymierzając się do zakupu Aurisa, Avensisa czy RAV4 z dwulitrowym silnikiem diesla, musimy mieć na uwadze rozbieżności konstrukcyjne pojawiające się na przestrzeni lat. Pod maskę Avensisa drugiej generacji od 2006 roku trafiała jednostka 1AD/2AD-FTV charakteryzująca się aluminiowym blokiem z żeliwnymi głowicami oraz szesnastozaworową głowicą. Rzecz jasna, zastosowano także bezpośredni wtrysk common rail, wykorzystujący wtryskiwacze DENSO. Ich jedyną bolączką jest cena, zarówno nowych (około 1800 złotych za sztukę) jak i ewentualnej regeneracji. Pamiętajmy, że w silnikach 2,0 i 2,2 D-4D najnowszej generacji stosowane są już wtryskiwacze piezoelektryczne, niepodlegające naprawie. Na szczęście, wyraźnie wyższe niż u europejskiej konkurencji koszty wymiany, rekompensuje ich trwałość - przebiegi przekraczające 250 tysięcy kilometrów nie stanową większego wyzwania. Jak przystało na skomplikowanego diesla, musimy liczyć się z okresowymi wymianami drogiego osprzętu. Dwumasowe koło zamachowe wyceniane jest na
blisko 4000 złotych. Niestety, tańsze zamienniki nie są warte uwagi. Oprócz cyklicznych wymian oleju i rozrządu, powinniśmy pamiętać o czyszczeniu układu paliwowego specjalnym płynem zapobiegającym osadzaniu sadzy. Właściwie eksploatowany ropniak nie przysporzy stresujących kłopotów.