Genewa 2009: Skoda na trudne drogi
Genewski salon samochodowy był okazją dla Skody, do wkroczenia w nowy segment samochodów. Model Yeti, jest bowiem autem należącym do tej samej grupy, co Ford Kuga, czy siostrzany VW Tiguan, czyli kompaktowych SUVów.
Koncept modelu Yeti po raz pierwszy pokazano jeszcze cztery lata temu. Mimo upływu tylu lat, projektantom udało się zachować całkiem sporo z pierwotnych założeń. Auto zostało nieco wygładzone i ucywilizowane. Dzięki tym zabiegom, wersja produkcyjna bardziej przypomina pozostałe modele producenta.
Pod maską auta znajdą się zarówno silniki benzynowe oraz diesla. Gamę otwiera motor o zapłonie iskrowym, 1.2 l FSI, dysponujący mocą 102 KM. Będzie on dostępny jedynie w modelach z przednim napędem. Kolejnym benzynowcem, będzie turbodoładowany silnik o pojemności 1.8 l i mocy 158 KM. Będzie on dostępny w połączeniu z napędem na cztery koła.
Jeśli chodzi o jednostki wysokoprężne, pod maskę Yeti trafi 2-litrowy motor z wtryskiem paliwa, typu commonrail. Będzie on dostępny w trzech różnych konfiguracjach mocy. Najsłabszy będzie dysponował 109 KM. Kolejne będą miały odpowiednio moc 138 i 168 KM. Wszystkie konfiguracje będą dostępne z napędem na cztery koła.
* ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII * Ten ponad 4-metrowy SUV, jest już piątym samochodem w gamie czeskiego producenta. Yeti nie będzie miał łatwego zadania. Musi konkurować z takimi pojazdami, jak Ford Kuga, Toyota Rav4 czy chociażby VW Tiguan. Jego zaletą może okazać się nie tylko niższa cena niż u konkurencji ale całkiem pojemny bagażnik. Po złożeniu tylnych foteli Yeti może pomieścić w sobie ponad 1700 l bagażu.
Jakub Wielicki