| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/483/scenic2-01.jpg',600,505) ) |
| --- | Renault pragnie najwyraźniej skonsumować sukces swojego modelu Megane II, zaprezentowanego w ubiegłym roku. Pisząc o sukcesie Megane II mamy na myśli zdobycie nagrody "Car of the Year 2003" oraz, co nie mniej ważne, zdobycie pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/483/scenic2-02.jpg',600,362) ) |
| --- | Bynajmniej nie pod wpływem tych nagród, które przyznano w ciągu zaledwie kilku miesięcy, wprowadzany jest teraz na rynek Renault Scenic II i Megane Coupe-Cabriolet. Scenic II jest kolejną wersją pierwszego europejskiego mini vana, który stanowi wersje van modelu Megane II. Coupe-Cabriolet jest nowym wcieleniem, adekwatnym do nowego Megane, wersji usportowionej tego modelu.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/483/scenic2-03.jpg',600,471) ) |
| --- | Technicznie rzecz biorąc, Scenic II nie różni się od kompaktowego Megane II. Jest inny kształtem swej bryły i wszystkimi tego faktu konsekwencjami, czyli większa wysokością i przestrzenią wewnątrz pojazdu. Scenic II oferowany będzie z taką samą gamą silników, jak Megane II. Będą więc trzy jednostki benzynowe (1,4 1,6 i 2,0 litra) oraz dwa diesle (1,5 i 1,9 litra) tyle, że diesel 1,9 oferowany jest w wersji 100 KM i 120 KM. Scenic II tak samo jak Megane II będzie wyposażony a manualna 5. lub 6. biegową skrzynię biegów, lub 5. biegowy automat. W ciągu kilku miesięcy zapowiadana jest wersja siedmioosobowa Scenic II.Zobacz galerię.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/483/megane2-coupe-01.jpg',600,461) ) |
| --- | O ile Scenic II jest następcą legendarnego już ze względu na swoje innowatorstwo modelu Scenic, o tyle model Coupe-Cabriolet zastępuje dwie wersje jednocześnie. Dotychczas bowiem, Coupe i Coupe Cabriolet to były dwa różne samochody. Pierwszy posiadał dach konwencjonalny, wykonany z blachy, drugi miał skłądany dach wykonany z tkaniny i tworzyw syntetycznych. Teraz zdecydowano połączyć zalety obu rozwiązań poprzez wprowadzenie dachu ze szkła, który składa się w pełni automatycznie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/483/megane2-coupe-02.jpg',600,421) ) |
| --- | Teraz więc mamy dach w pełni sztywny, którego właściwości termoizolacyjne niemal odpowiadają blaszanemu odpowiednikowi. Kiedy mamy sprzyjająca aurę i nie boimy się wiatru możemy dach złożyć poprzez naciśnięcie guzika - operacja taka zajmuje 22 sekundu. Podobnie jak było dotychczas z wersją Megane Coupe, model ten będzie mógł być wyposażony w benzynowy silnik o pojemności 1,6 lub 2,0 litra. Nowością w modelu Megane II Coupe-Cabriolet jest wzbogacenie palety silników o jednostkę wysokoprężną 1,9 dCi o mocy 120 KM. Zobacz galerię.
Już podczas debiutu Megane II w wersji 3- i 5- drzwiowej zapowiadano rychłe wejście na rynek pozostałych 3 odmian nadwoziowych.