| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/589/307cc-01.jpg',600,377) ) |
| --- | Kiedy w ubiegłym roku podczas paryskiego salonu samochodowego zaprezentowano 307-kę bez dachu wcale nie było pewne, czy Peugeot zdecyduje się na produkcję tego modelu. Teraz już wiadomo: gama samochodów 307 wzbogaci się o wersję kabriolet.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/589/307cc-02.jpg',600,376) ) |
| --- | Tak jak w przypadku modelu 206cc, skrót „cc” w nazwie oznacza „coupe cabriolet”. Nazwa ta w pełni odzwierciedla duch samochodu zaprojektowanego przede wszystkim z myślą o przyjemności z jazdy i posiadania samochodu. Czemu rozgraniczamy te dwa pojęcia? Bo przyjemność z jazdy jest warunkowana tym, jak samochód jeździ. Przyjemność z posiadania wynika głównie z tego, jak samochód wygląda, jakie budzi skojarzenia, jakie robi wrażenie. Peugeot 307cc nie udaje samochodu sportowego ani luksusowego. Ma sprawiać wrażenie samochodu wygodnego i dynamicznego, nowoczesnego, ale nie futurystycznego. Ma oczywiście kilka detali, które mają przykuć uwagę kierowców lubiących gadżety, np. diodowe tylne reflektory. O ile przednie fotele są zapożyczone z „normalnej” 307-ki, o tyle tylna kanapa jest już całkiem inna. Składają się na nią dwa fotele oddzielone panelem środkowym mieszczącym podłokietnik... w końcu coupe cabriolet to nie taksówka i nie musi przewozić 5 osób. Jeśli komuś zależy na przestrzeni - powinien kupić
wersję sw, a nie cc.
Zobacz więcej zdjęć Peugeota 307 cc
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/589/307cc-03.jpg',600,406) ) |
| --- | Jak wspomnieliśmy, 307 cc nie udaje samochodu sportowego. Może być napędzany jednym z dwóch silników - obu benzynowych o pojemności 2,0 litra. Słabszy, o mocy 138 KM/100 kW począwszy od 1999 roku montowany jest w różnych modelach Peugeota, od 206 do 806. Zapewnia on 307cc przyspieszanie od 0 do 100 km/h w 10,3 sek i prędkość maksymalną 207 km. Silniejszy silnik to najsilniejsza jednostka Peugeota o pojemności dwóch litrów. Choć jej konstrukcja wywodzi się ze słabszego silnika, uzyskano znacznie lepsze osiągi m.in. dzięki zastosowaniu zmiennych faz rozrządu, oraz przeprogramowaniu sterowania elektronicznego. Moc maksymalna wynosi 176 KM/130 kW i jest uzyskiwana przy 7 tys obr/min. Już przy 2 tysiącach obr/min uzyskujemy 80% mocy silnika, co zapewnia dobrą elastyczność. 307cc z mocniejszym silnikiem może jechać z prędkością 220 km/h, a 100 km/h ze startu zatrzymanego uzyskuje w 9,5 sek. O ile przy słabszym silniku możemy wybierać pomiędzy manualną i automatyczną skrzynią biegów, o tyle kupując
mocniejszą wersję jesteśmy zdani na skrzynię manualną, która ma pozwolić nam na pełne wykorzystanie mocy silnika.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/590/307cc-10.jpg',600,402) ) |
| --- | 307cc jest zaprojektowany jako samochód w pełni nadający się do codziennego użytku. Z myślą o całorocznej jeździe dopracowano mechanizm składania blaszanego dachu, który po rozłożeniu daje poczucie pełnego bezpieczeństwa i komfortu. Dach składa się i rozkłada w pełni automatycznie, złożony mieści się pod tylną klapą bagażnika pozostawiając pasażerom 200 litrów przestrzeni bagażowej. Jeśli dach jest złożony, przestrzeń ta wzrasta do 350 litrów.
Całkiem prawdopodobne, że 307cc zyska sporą popularność na zachodzie Europy. Coraz więcej klientów szuka samochodu o indywidualnym charakterze, Peugeot 307 jest z pewnością udanym modelem (zdobył tytuł „Car of the Year 2002”), a wersje „cc” na pewno może się podobać. Nieznana jest jeszcze cena 307cc, ale można oczekiwać, że zbliży się ona do 100 tys zł.
Jeszcze raz prosimy o wypełnienie ankiety umieszczonej w lewym dolnym rogu serwisu. Wasze odpowiedzi są dla nas bardzo ważne.