Genesis, nowa marka Hyundaia, bije rekordy popularności
Wygląda na to, że azjatyccy giganci segmentu premium - Lexus, Acura i Infiniti - mają nowego konkurenta, w którego nikt nie wierzył. No może poza jego twórcami. Koreański Hyundai wydzielił z firmy markę premium o nazwie Genesis, po czym na 9 grudnia zapowiedział prezentację jej flagowego modelu. Potem firma zdecydowała się na rozpoczęcie zbierania zamówień i właśnie ich liczba przeszła wszelkie oczekiwania. Także twórców.
Model, który zostanie zaprezentowany, nazywa się Genesis G90, jednak w Korei będzie funkcjonował jako EQ900. Jest następcą luksusowego Equusa, który – w przeciwieństwie do swojego następcy – był najwyższym modelem Hyundaia. Początek zbierania zamówień miał miejsce 23 listopada i zakończy się w dniu premiery – 9 grudnia. Oznacza to, że wszyscy, którzy się decydują na G90, robią to w ciemno - jedynie na podstawie skąpych informacji i odkrywającego jedynie część prawdy rysunku studyjnego. Jak do tej pory, przysłowiowego "kota w worku" zamówiły już 4342 osoby. Dla porównania, kiedy w 2009 roku na podobne zamówienia wyprzedzające zdecydowano się w przypadku Equusa, amatorów znalazło się 1180.
G90 wpisuje się w zapowiadaną ofensywę modelową i nazewnictwo nowej marki, gdzie literę G będą uzupełniać liczby oznaczające klasę samochodu – przy czym właśnie „90” to największa limuzyna. Do końca dekady, w ofercie koreańskiej marki premium, ma znaleźć się sześć modeli, które powalczą z mocną niemiecką i japońską konkurencją. Model G90 ma być droższy od swojego poprzednika, oferujący więcej luksusu i nowoczesnych technologii. Wyższa cena jest również efektem nowego pozycjonowania limuzyny Hyundaia, która ma być teraz bardziej prestiżowa.
Pierwsze doniesienia mówią, że za napęd modelu G90 będzie mógł odpowiadać jeden z trzech silników benzynowych. Podstawowa, 3,8-litrowa jednostka V6, dostarczy 334 KM. Alternatywą będzie nowy, podwójnie doładowany motor V6 o pojemności 3,3 l, który ma oferować 370 KM. Do najbardziej wymagających klientów skierowana będzie propozycja w postaci wolnossącego silnika 5.0 V8 o mocy 425 KM. Wszystkie modele otrzymają 8-biegową skrzynię automatyczną, a w opcji znajdzie się napęd na cztery koła. Na mocno już obsadzonym rynku premium Genesis nie będzie miał łatwo, Model G90 będzie musiał się wyróżniać na tle konkurencji, aby odnieść sukces. W końcu Mercedes Klasy S, ale też BMW serii 7, Audi A8 i Lexus LS, to od dawna uznane samochody.
Wymiary nowego Genesisa G90 to: długość – 5205 mm, szerokość – 1915 mm, wysokość – 1495 mm, rozstaw osi – 3160 mm. Oficjalny debiut światowy będzie miał miejsce na targach w Detroit w styczniu 2016 roku.