Genesis, nowa marka Hyundaia, bije rekordy popularności

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Wygląda na to, że azjatyccy giganci segmentu premium - Lexus, Acura i Infiniti - mają nowego konkurenta, w którego nikt nie wierzył. No może poza jego twórcami. Koreański Hyundai wydzielił z firmy markę premium o nazwie Genesis, po czym na 9 grudnia zapowiedział prezentację jej flagowego modelu. Potem firma zdecydowała się na rozpoczęcie zbierania zamówień i właśnie ich liczba przeszła wszelkie oczekiwania. Także twórców.

Model, który zostanie zaprezentowany, nazywa się Genesis G90, jednak w Korei będzie funkcjonował jako EQ900. Jest następcą luksusowego Equusa, który – w przeciwieństwie do swojego następcy – był najwyższym modelem Hyundaia. Początek zbierania zamówień miał miejsce 23 listopada i zakończy się w dniu premiery – 9 grudnia. Oznacza to, że wszyscy, którzy się decydują na G90, robią to w ciemno - jedynie na podstawie skąpych informacji i odkrywającego jedynie część prawdy rysunku studyjnego. Jak do tej pory, przysłowiowego "kota w worku" zamówiły już 4342 osoby. Dla porównania, kiedy w 2009 roku na podobne zamówienia wyprzedzające zdecydowano się w przypadku Equusa, amatorów znalazło się 1180.

G90 wpisuje się w zapowiadaną ofensywę modelową i nazewnictwo nowej marki, gdzie literę G będą uzupełniać liczby oznaczające klasę samochodu – przy czym właśnie „90” to największa limuzyna. Do końca dekady, w ofercie koreańskiej marki premium, ma znaleźć się sześć modeli, które powalczą z mocną niemiecką i japońską konkurencją. Model G90 ma być droższy od swojego poprzednika, oferujący więcej luksusu i nowoczesnych technologii. Wyższa cena jest również efektem nowego pozycjonowania limuzyny Hyundaia, która ma być teraz bardziej prestiżowa.

Pierwsze doniesienia mówią, że za napęd modelu G90 będzie mógł odpowiadać jeden z trzech silników benzynowych. Podstawowa, 3,8-litrowa jednostka V6, dostarczy 334 KM. Alternatywą będzie nowy, podwójnie doładowany motor V6 o pojemności 3,3 l, który ma oferować 370 KM. Do najbardziej wymagających klientów skierowana będzie propozycja w postaci wolnossącego silnika 5.0 V8 o mocy 425 KM. Wszystkie modele otrzymają 8-biegową skrzynię automatyczną, a w opcji znajdzie się napęd na cztery koła. Na mocno już obsadzonym rynku premium Genesis nie będzie miał łatwo, Model G90 będzie musiał się wyróżniać na tle konkurencji, aby odnieść sukces. W końcu Mercedes Klasy S, ale też BMW serii 7, Audi A8 i Lexus LS, to od dawna uznane samochody.

Wymiary nowego Genesisa G90 to: długość – 5205 mm, szerokość – 1915 mm, wysokość – 1495 mm, rozstaw osi – 3160 mm. Oficjalny debiut światowy będzie miał miejsce na targach w Detroit w styczniu 2016 roku.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne