Trwa ładowanie...
d39vxfq
30-11-2015 14:50

Gdański port zanotował nowy historyczny rekord przeładunków

d39vxfq
d39vxfq

Port morski w Gdańsku przeładował od początku roku 32,5 mln ton ładunków - to więcej niż w całym ubiegłym roku. Spółka spodziewa się, że do końca roku może przeładować ok. 35 mln ton - do tej pory takiego wyniku nie osiągnął żaden polski port.

Port Gdańsk poinformował w poniedziałek w komunikacie, że "w miniony piątek padł nowy rekord przeładunkowy w historii polskiej gospodarki morskiej, który wynosił 32,5 mln ton w skali roku". 32,3 mln ton ładunków port obsłużył w roku ubiegłym.

Ze względu na to, że do końca roku pozostał jeszcze jeden pełny miesiąc spółka spodziewa się, że rok bieżący uda się zamknąć wynikiem przekraczającym nawet 35 mln ton, tj. rezultatem, jakiego jeszcze nigdy dotąd nie udało się osiągnąć żadnemu polskiemu portowi. Byłby to trzeci rok z rzędu, w którym port bije własne rekordy przeładunków.

Podano, że po podsumowaniu minionych 10 miesięcy, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, zanotowano wzrost przeładunków o 13 proc.; natomiast zakładane na ten rok plany przekroczone zostały o 11 proc. Wzrost przeładunków spółka tłumaczy, jak to określiła, "niezwykle prężną działalnością terminali przeładunkowych zlokalizowanych w Porcie Gdańsk i inwestycjami realizowanymi na terenach portowych".

d39vxfq

Szczególnie wysoki wzrost przeładunków zanotowano wśród towarów z grupy paliwa płynne (wzrost w porównaniu z 2014 rokiem o ok. 20 proc.). "Przeładunki węgla w ciągu minionych miesięcy tego roku były blisko 30 proc. lepsze niż w roku 2014" - podano.

Spółka zaznaczyła w swoim komunikacie, że ze względu na realizowane obecnie na terenie portu inwestycje należy spodziewać się w najbliższych latach dalszego wzrostu przeładunków. Jako przykłady realizowanych i planowanych inwestycji spółka podała: rozbudowę terminalu kontenerowego DCT, zapowiedź budowy nowego terminalu masowego przez spółkę OT Logistics, budowę terminalu naftowego spółki PERN i budowę nowego stanowiska do obsługi statków w Bazie Paliw Płynnych.

Strategia rozwoju Portu Gdańsk zakłada potrojenie wolumenu ładunkowego w ciągu kolejnej dekady.

W sierpniu spółka informowała, że do 2020 roku na terenie portu i w jego otoczeniu może być zainwestowanych około 8 mld zł, w tym ok. 7 mld zł mogą zainwestować m.in. spółki prowadzące działalność w porcie, jak PERN, DCT i OT Logistics, a ok. 1 mld zł - Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. W najbliższych 5 latach spółka planuje zrealizować największy plan inwestycyjny w historii.

Port w Gdańsku jest największym polskim portem i jednym z największych węzłów logistycznych Polski.

d39vxfq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d39vxfq
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj