Trwa ładowanie...

Fotoradary na autostradach to mit. Informacje powtarzane przez media mijają się z prawdą

Jeden fotoradar na łączniku autostrad to nie początek rewolucji. Informacje o fotoradarach, które mają powstawać na autostradach to nieprawda. Media wciąż powtarzają niesprawdzone informacje.

Fotoradary na autostradach to mit. Informacje powtarzane przez media mijają się z prawdąŹródło: For. WP.pl
d1u6y09
d1u6y09

We wtorek 24 lipca 2018 roku dementowaliśmy informacje o sieci fotoradarów na autostradach. Jak się dowiedzieliśmy, demonizowane przez media urządzenie rzeczywiście zostało zainstalowane, ale nie na autostradzie, a na łączniku pomiędzy autostradą A1 a A4. Łącznik z definicji jest elementem infrastruktury drogowej, ale nie jest autostradą. Ważne jest, że na tym łączniku obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h. Fotoradar ten został przeniesiony z innej lokalizacji.

Ponownie skontaktowaliśmy się z biurem rzecznika GITD (Główny Inspektorat Transportu Drogowego), którego pracownik ponownie zdementował informacje, że w najbliższej przyszłości ma powstać sieć fotoradarów na autostradach. Rzeczywiście jest pewien projekt dotyczący rozbudowy sieci urządzeń kontrolnych, ale jest on w fazie szukania sposobu na sfinansowanie rozbudowy. Dlatego do działań na ogromną skalę, którą zapowiadają inni, daleko. To nadinterpretacje bieżących działań.

Projekt ten zawiera plany rozbudowania sieci monitorowania i został złożony do CUPT (Centrum Unijnych Projektów Transportowych) i czeka na rozpatrzenie. W projekcie złożonym przez GITD jest zapis dotyczący autostrad, ale tylko w miejscu, gdzie wymieniane są rodzaje dróg. Z racji tego, że projekt jest bardzo kosztowny, niezbędna jest pomoc w jego finansowaniu. Od wtorku, kiedy publikowaliśmy tę informację, nic się nie zmieniło. Poza liczbą publikacji z nieprawdziwymi informacjami o planach rozwoju.

Natomiast jeśli CUPT przyjmie projekt i przyzna dofinansowanie, to rzeczywiście grupa urządzeń kontrolujących prędkość będzie powiększona. Oprócz miejsc takich jak okolice szkół, niebezpieczne przejścia dla pieszych i miejsca, gdzie często dochodzi do kolizji i wypadków z udziałem pieszych, niewykluczone jest, że na autostrady również trafią nowe urządzenia, ale najprawdopodobniej będą to zestawy do odcinkowego pomiaru prędkości, a nie fotoradary stacjonarne.

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj