Ford Mustang Boss 302 - Wskrzeszona legenda

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Odmiana Boss pierwszy raz pojawiła się 42-lata temu. Teraz Ford postanowił wskrzesić legendę. Już niedługo do salonów wjedzie zupełnie nowy Mustang Boss 302 i nie będzie to tylko kolejna, stylistyczna odmiana "Stanga".

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Ford przyzwyczaił nas do limitowanych wersji Mustanga, jednak większość z nich to tylko mniej lub bardziej delikatne konwersje stylistyczne. Jednak tym razem Ford postanowił zrobić coś zupełnie innego. Już samo stwierdzenie inżynierów Forda, iż Boss 302 ma dorównywać BMW M3 świadczy o skali projektu.

Z zewnątrz Mustang Boss 302 nieco zmężniał. Nowe zderzaki, nowy wzór grilla i nowe, specjalne, 19-calowe felgi budzą respekt. Kolory też nie są przypadkowe: pomarańczowy, niebieski, żółty, czy czerwony - wszystkie jaskrawe i rzucające się w oczy. Dodatkowo każdy z "Szefów" otrzymał czarny lub biały pasek biegnący przez środek dachu. Śmiało można powiedzieć, iż Darrell Behmer (który nadzorował projekt) przeniósł ducha lat 70-tych do czasów współczesnych.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

We wnętrzu też wiele się zmieniło: alcantarowa kierownica i specjalna tapicerka foteli, która pomaga utrzymać kierowcę na miejscu, dodatkowo kilka ozdobnych listew ze stosownymi oznaczeniami ma przypominać kierowcy o tym, iż siedzi w specjalnej wersji Mustanga. Wyjątkowo wybrednym klientom, Ford zaoferował również możliwość zakupu foteli wykonanych przez Ford SVT w porozumieniu z Recaro (takie same fotele znajdziemy w wersji GT500).

Pod maskę trafił przejęty z modelu GT, 5-litrowy silnik V8. Jednak dzięki licznym modyfikacjom (m.in zmiany układu dolotowego i wydechowego) w modelu Boss 302 generuje on 446KM i 515Nm momentu obrotowego. Układ wydechowy nie był modyfikowany jedynie pod kątem mocy, ale również po to by wydawać z siebie odpowiedni dźwięk. Jak twierdzą inżynierowie Forda, ten w 302 jak żaden inny pozwoli kierowcy wczuć się w rytm widlastej "ósemki".

Moc silnika trafia do skrzyni poprzez sprzęgło wykonane z materiałów o wyższym współczynniku tarcia. Sama skrzynia ma sześć, krótko zestrojonych biegów. Całość została skonfigurowana tak, aby wysoki moment obrotowy pojawiał się dopiero przy wyższych obrotach, co ma zapewnić możliwość spokojnego "cruisingu" w mieście.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Kiedy już Mustang Boss 302 trafi na tor, przyda mu się nowe, zmodyfikowane zawieszenie i poprawiony system hamulcowy Brembo. Ciekawostką jest zastosowanie 5-stopniowego systemu ustawiania amortyzatorów. Zmiana sztywności nie następuje jednak poprzez dotknięcie guzika na konsoli. Kierowca musi pofatygować się ze śrubokrętem i ręcznie ustawić każdy amortyzator. Ponadto zawieszenie otrzymało sztywniejsze tuleje, a tylny stabilizator ma teraz większą średnicę. Z przodu samochód obniżono o 11 mm (w stosunku do GT), a z tyłu o 1mm.

Dla kierowców, którzy szczególnie upodobali sobie weekendy na torze, Mustang wprowadza dodatkową odmianę Laguna Seca. Nazwa odnosi się do zwycięstwa Mustanga 302 Boss na torze Laguna Seca w 1970 (seria Trans-Am). W tej wersji wszystko zostało podporządkowane wyścigom. Jeszcze twardsze zawieszenie, sportowe fotele, odpowiednie ogumienie, czy zestaw spojlerów. Zamiast tylnej kanapy pojawiła się nawet specjalna stalowa konstrukcja, wzmacniająca sztywność nadwozia.

Źródło: Moto Target

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇