Ford Mustang: amerykański mięśniak

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Zaledwie 4,5 sek. do pierwszej setki, potężny silnik i cała masa koni mechanicznych pod maską, wskazują, że Amerykanie w końcu nauczyli się wyciskać moc ze swoich potężnych silników.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Kierowca wyścigowy i tuner Steve Selen przygotował kolejny pojazd z serii SMS. Tym razem, padło na kolejny po SMS 570 Challenger, amerykański muscle car - SMS 302 Mustang. Auto zostało zaprezentowane podczas obchodów 46. urodzin Forda Mustanga.

Podrasowana wersja legendy amerykańskiej motoryzacji ma pod maską seryjny silnik V8 o pojemności 5 litrów. Auto jest dostępne w dwóch konfiguracjach. Słabsza wersja dysponuje 440-konnym motorem z maksymalnym momentem obrotowym o wartości 542 Nm. Pozwala to rozpędzić ten spory samochód do setki w zaledwie 4,5 sek. Do tego warto wspomnieć, że czas na pokonanie dystansu ćwierci mili wynosi zaledwie 13,5 sek.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Następny poziom zmian, to montaż między innymi większego kompresora, który daje wzrost mocy o 95 KM, a maksymalny moment obrotowy o 67 Nm. Te wartości pozwoliły zbić czas sprintu do setki o 0,2 sek. zaś czas wyścigu na ćwierć mili skrócić o 1,4 sek. Jeśli już znajdzie się jakiś szaleniec i zdecyduje się na którąkolwiek z wersji, będzie miał wybór między sześciostopniową manualną przekładnią a sześciobiegowym automatem.

Oczywiście zmiany zaszły nie tylko pod maską auta. Mustang otrzymał nowe koła. Z przodu mają rozmiar 20x9 cali, a z tyłu 20x10 cali. Zarówno na przednie jak i tylne felgi założono wyczynowe opony Pirelli P Zero. Amerykanie zamontowali również wyczynowe zawieszenie. W warsztacie zamontowano również pełen zestaw spoilerów, tylny dyfuzor oraz światło przeciwmgielne z F1 (sic!). We wnętrzu nie zabrakło Alcantary, skóry oraz aluminium.

WP: , Jakub Wielicki

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀