Ford Focus z funkcją przewidywania i zapobiegania poślizgowi
Nowy Ford Focus oferuje bardzo ciekawe rozwiązanie - system Enhanced Transitional Stability. Pomaga on przewidzieć poślizg i mu zapobiec.
Układ określa moment, w którym auto może wpaść poślizg, bazując na danych dotyczących prędkości jazdy oraz położenia i prędkości obrotu kierownicy. Jeśli system wykryje ryzyko poślizgu, to uruchomi hamowanie indywidualnych kół, często zanim kierowca zorientuje się, że może dojść do niebezpiecznej sytuacji. Natychmiast aktywowany jest elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy. W ten sposób poprawia się bezpieczeństwo i płynność podróżowania.
Inżynierowie Forda poprawili również sztywność strukturalną przedniego pasa nowego Forda Focusa poprzez zwiększenie grubości dwóch wsporników w komorze silnika oraz zastosowanie bardziej wytrzymałej techniki spawania łukowego. W ten sposób ograniczono wyginanie nadwozia podczas wchodzenia w zakręty, co zaowocowało bardziej precyzyjnymi reakcjami auta i większą zwinnością na drodze.
Nowy Ford Focus jest budowany na opracowanej przez Forda globalnej płycie podłogowej dla aut segmentu C, na bazie której powstają również modele C-MAX i Grand C-MAX. W ubiegłym roku na całym świecie zarejestrowano ponad 1 milion egzemplarzy tego modelu, w tym ponad 317 000 w Europie.
ll/moto.wp.pl