Firma kpiła z Powstania Warszawskiego. Lotos wycofuje ich produkt
Grupa Lotos poinformowała, że wycofuje się ze sprzedaży napoju Tiger na swoich wszystkich stacjach. Powodem jest kontrowersyjna grafika na instagramowym profilu marki obrażająca m.in. Powstanie Warszawskie.
Wszystko zaczęło się w dzień rocznicy Powstania Warszawskiego. Na instagramowym profilu marki Tiger pojawił się skandaliczny i prowokacyjny obrazek. Na grafice widać środkowy palec z napisami „1 sierpnia dzień pamięci” i „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie”. To wywołało burzę w mediach i zapowiedziało bojkot nie tylko Tigera, ale wszystkich produktów marki.
Firma Maspex zareagowała natychmiast, usuwając tę grafikę oraz inne, które obrażały m.in. katastrofę smoleńską oraz przeprosiła za wszystko na swoich oficjalnych kontach w mediach społecznościowych. Firma kończy współpracę z agencją J. Walter Thompson Group Poland i usuwa całe konto na Instagramie. Ponadto wpłaciła 500 tys. zł na rzecz inicjatywy „Pomoc dla Powstańców”,
Trwa ładowanie wpisu: instagram
To jednak nie wystarczyło. Parę dni po kontrowersyjnym wpisie,* bojkot produktów marki deklaruje Polskie Radio:*
"Polskie Radio rezygnuje z zakupów produktów firmy Maspex, ponieważ w naszej tradycji drwienie z bohaterów nie mieści się w kanonie zachowań, które byłyby tolerowane. Nie możemy sobie pozwolić na to, żeby taka instytucja jak Polskie Radio, dokonując wyboru i zakupując produkty, w pewnym sensie autoryzowała tego rodzaju zachowania. To jest poza przyjętymi w Polsce normami, w związku z tym musimy tak postąpić - oświadczył Mariusz Staniszewski, wiceprezes Polskiego Radia
Teraz do bojkotu dołącza Grupa Lotos. Firma oficjalnie zapowiedziała, że usunie ze swoich wszystkich stacji napoje energetyczne Tiger. Informuje o tym dyrektor ds. komunikacji w Grupie Lotos - Anna Lutek.
Trwa ładowanie wpisu: twitter