Fiat Tipo: kombi, hatchback czy sedan - którą wersję wybrać?
Fiat Tipo HB i SW
W ostatnich latach zadebiutowało na rynku wiele znakomitych samochodów. Jednak tylko nieliczne stały się "sprzedażowymi samograjami", jak zwykli je nazywać nieoficjalnie przedstawiciele marek. Należy do nich między innymi Fiat Tipo. Którą jego wersję najlepiej wybrać? Sprawdziliśmy dwa nowe warianty – hatchback i kombi.
Zanim wyjaśnimy, które Tipo jest dla kogo, jeszcze kilka słów o wspomnianych samograjach. Czym właściwie są i dlaczego tani Fiat do nich należy? Te samochody to modele, którym wystarczyłaby jedna reklama w telewizji po debiucie, mały baner w internecie i kilka billboardów przy drogach, a reszta i tak działaby się dalej sama. "Tego auta nie trzeba reklamować. Moglibyśmy nic nie robić, a i tak by się sprzedawało" – tak można sparafrazować wypowiedzi ludzi w salonach sprzedaży i z central.
Fiat Tipo HB
Takimi hitami są między innymi Volvo XC90 drugiej generacji, które ludzie zamawiali jeszcze zanim w ogóle zostało oficjalnie zaprezentowane, Toyota C-HR, Škoda Kodiaq i Fiat Tipo. Najtańszym, przez co najbardziej masowym, jest naturalnie ostatnie z wymienionych aut. Gdzie tkwi tajemnica sukcesu?
Fiat Tipo SW
Recepta była prosta – Fiat zrobił samochód za przystępne pieniądze, dobrze wyposażony już w standardzie, bardzo przestronny i nieźle wyglądający w każdej wersji nadwoziowej. W tym roku zadebiutowały na polskim rynku dwie nowe: hatchback, czyli klasyczna odmiana 5-drzwiowa oraz kombi.
Fiat Tipo HB i SW
Kluczową różnicą między sedanem, hatchbackiem i kombi z użytkowego punktu widzenia są rozmiary bagażników. Sedan mieści 520 litrów. Mogłoby się wydawać, że hatchback powinien zmieścić jeszcze więcej. To błąd. W hatchbacku dostaniemy 440 litrów. Po co więc kupować Tipo HB? Powód jest prosty – ta wersja chociaż ma mniejszy bagażnik, oferuje znacznie lepszy dostęp do przestrzeni w kufrze. Duża klapa podnoszona z szybą zapewnia szeroki i wysoki otwór wsadowy.
Fiat Tipo SW
Naturalnie najwięcej mieści Tipo SW, czyli kombi. Tutaj zmieścimy aż 550 litrów. To oznacza, że ta wersja jest najbardziej praktyczna – ma najwięcej miejsca na bagaże i wygodny dostęp. Ma niestety jedną wadę…
Fiat Tipo SW
Wadą Tipo SW jest cena. Absolutnie nie jest to drogi samochód. Po prostu jest najdroższy z całej trójki oferowanych wersji. Dlatego zanim zdecydujecie się na superpraktyczne kombi, zastanówcie się dwa razy, czy nie lepiej zaoszczędzone pieniądze wydać w sedanie lub hatchbacku na dodatkowe wyposażenie. Jakie są różnice w cenach?
Fiat Tipo
Za Tipo sedana zapłacimy 43 900 zł w wersji bazowej. Odmiana wyposażeniowa Pop kosztuje 47 900 zł. Tu należy zaznaczyć czym się one różnią, to ważne z uwagi na dalsze porównania między wariantami nadwoziowymi. W Pop dostaniemy między innymi fotel kierowcy z regulacją wysokości, lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane i podgrzewane.
Fiat Tipo SW - bagażnik
Dodatkowo odmiana Pop otwiera dostęp do wielu płatnych opcji, których w podstawowym Tipo nie mamy. Powyższe ceny podałem dla wersji silnikowej 1.4 16V o mocy 95 KM.
Fiat Tipo HB - bagażnik
Hatchback nie jest oferowany w bazowej odmianie. Dostaniemy ją tylko w sedanie. HB i SW oferowane są dopiero od pułapu Pop. Tipo hatchback kosztuje w tym wariancie od 49 900 zł.
Fiat Tipo Sedan - bagażnik
Za kombi z tym samym silnikiem (1.4 95 KM) musimy zostawić w salonie 53 400 zł. Którą wersję wybrać?
Fiat Tipo SW i HB
Tutaj muszę użyć zwrotu doskonale znanego każdemu, kto kiedykolwiek radził się innej osoby w kwestii zakupu samochodu – to zależy. Jeśli jesteście przekonani, że potrzebujecie kombi, wybierzcie wersję SW. Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości, prawdopodobnie wystarczy wam hatchback. Co z sedanem? Na tę wersję nadwoziową warto postawić, jeśli oczekujecie sporej przestrzeni na wyjazdy wakacyjne, ale nie zależy wam na tym, by mieścić w bagażniku np. wózek dziecięcy. Wtedy sedan spełni swoją rolę doskonale – zmieści torby i walizki, których upchniecie tu nieco więcej niż w hatchbacku.
Zobacz więcej zdjęć tych aut na kolejnych stronach.