Fiat Panda: jednak nie taki tani?

Obraz
Źródło zdjęć: © Piotr Mokwiński

Włoscy klienci mogą już składać zamówienia na wyczekiwany z zainteresowaniem model Fiat Panda trzeciej generacji. Potwierdziły się wcześniejsze plotki dotyczące ceny auta.

Fiat Panda trzeciej generacji powstaje w gruntownie zmodernizowanej fabryce pod Neapolem. W momencie premiery rynkowej we Włoszech nowy Fiat Panda dostępny jest z napędem na koła przednie i gamą trzech jednostek napędowych do wyboru, w trzech poziomach wyposażenia, 10 kolorach nadwozia oraz 9 barwach/wystrojach wnętrza. Dostępne są dwa wzory kołpaków na felgi stalowe oraz dwa wzory kół z lekkiego stopu o średnicy 14 i 15 cali.

Poszczególne wersje wyposażenia nowego Fiata Pandy to:

- poziom Pop: ceny we Włoszech od 10 200 EUR
- poziom Easy: ceny we Włoszech od 10 950 EUR
- poziom Lounge: ceny we Włoszech od 12 200 EUR

Gdyby w Polsce ceny nowej Pandy nie uległy zmianie, oznaczałoby to, że trzecia generacja tego modelu byłaby o ponad 10 tys. zł. droższa od obecnej. Jeśli jednak przyjrzymy się włoskiemu cennikowi Fiata zauważymy, że model Punto jest tam obecnie oferowany za blisko 10 tys. euro, podczas gdy w Polsce jego właścicielem można stać się dysponując kwotą około 32 tys. zł. Sugeruje to, że w Polsce nowa Panda będzie tańsza, niż wynikałoby to z przeliczenia waluty cennika włoskiego.

W ramach podstawowej wersji Pop nowy Fiat Panda oferuje we Włoszech standardowo takie elementy wyposażenia jak m.in. cztery poduszki powietrzne (czołowe i chroniące głowę boczne poduszki kurtynowe), ABS łącznie ze wspomaganiem hamowania awaryjnego BAS, a także aktywne zagłówki przednie Anti-Whiplash, standardowe zagłówki tylne oraz światła do jazdy dziennej DRL.

Począwszy od pierwszych miesięcy przyszłego roku w całej gamie Fiata Pandy będzie oferowany system ESC (ESP).

W gamie jednostek napędowych przygotowano m.in. dwucylindrowy silnik 0.9 TwinAir Turbo, który rozwija moc 85 KM. Klienci we Włoszech mogą wybrać ten motor od poziomu Easy. Cena wynosi w tym wypadku od 12 450 EUR.

Ponadto, Fiat opracował też silnik TwinAir o tej samej pojemności, lecz mocy 65 KM. Ta wersja nie jest jednak dostępna na rynku włoskim. Na przyszły rok włoski koncern zapowiada premierę nowej Pandy w wersji z napędem 4x4.

tb/

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę