Fiat 500 Pogea Racing Ares - 400 KM w małym mieszczuchu

Fiat 500 jest autem, które potrafi dać sporo radości z jazdy. Szczególnie, gdy mówimy o sportowej wersji Abarth, napędzanej 140-konnym motorem o pojemności 1,4-litra. Gdyby jednak komuś było mało, zawsze może poprosić o pomoc tunerów. Takich jak chociażby Pogea Racing.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Pogea Racing
Aleksander Ruciński

Niemiecka firma Pogea Racing nie po raz pierwszy wzięła na warsztat małego Fiata, choć zakres modyfikacji nigdy nie był tak ogromny, jak w prezentowanym projekcie, a efekt końcowy tak emocjonujący. Celem tunera było stworzenie pięćsetki o osiągach supersamochodu. Czy się udało? Oczywiście. To bez wątpienia jeden z najbardziej zwariowanych mieszczuchów na świecie.

Pod maską pracuje dobrze znana, benzynowa jednostka 1,4 T-JET, która jednak została dogłębnie przebudowana, dzięki czemu generuje oszałamiającą moc w wysokości 405 KM. Lepiej nie wiedzieć, jaką żywotność ma tak wyżyłowany silnik. Fakt, że jeszcze się nie rozpadł, można zawdzięczać kutemu układowi korbowo-tłokowemu. Oprócz tego zastosowano nowe doładowanie wraz z układem dolotowym, zmieniono wydech i poprawiono chłodzenie.

Obraz
© Materiały prasowe | Pogea Racing

W efekcie setka pojawia się na liczniku po zaledwie 4,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 300 km/h! *Pytanie, jak wielu jest śmiałków, którzy odważą się to sprawdzić. Co zaskakujące, napęd nadal jest przekazywany *wyłącznie na przednią oś. Czasy przyspieszeń są więc w dużej mierze uzależnione od przyczepności. Nietrudno się domyślić, że jazda małym i lekkim autem z taką mocą stanowi ciągłą walkę o przyczepność.

Specjaliści z Pogea Racing zrobili wszystko, żeby uczynić to auto jak najłatwiejszym w prowadzeniu. Oczywiście w miarę możliwości. Żeby kierowca nie zabił się już po kilku minutach od zajęcia miejsca w fotelu, zastosowano regulowane zawieszenie KW Clubsport i bardzo wydajne hamulce z tarczami o średnicy 322 mm. Dopracowano też aerodynamikę. Dodatkowe spojlery i wloty powietrza sprawiają, że 500 Pogea Racing prezentuje się naprawdę agresywnie.

Obraz
© Materiały prasowe | Pogea Racing

Możecie być pewni, że to jedna z najszybszych, jeśli nie najszybsza pięćsetka, jaka kiedykolwiek wyjechała na drogi. Pogromca ostrych hatchbacków i rywal dla niejednego superauta, ukryty w nadwoziu małego, miejskiego Fiata. Czy można życzyć sobie czegoś więcej? Bez wątpienia niższej ceny. Pogea Racing wycenia swój projekt na 58 950 euro, co stanowi równowartość 250 000 złotych. To więcej niż trzeba zapłacić za Porsche Cayman.

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3