Fala akcji serwisowych: Ford, Infiniti i Renault z usterkami
Sprawa zgłoszona przez Forda dotyczy czterech modeli:
- Edge (wyprodukowanych w fabryce Oakville między 09.12.2015 r. a 10.03.2016 r.),
- Mondeo (z fabryki w Sankt Petersburgu między 01.07.2014 r. a 11.12.2015 i z fabryki w Walencji z okresu między 03.05.2014 r. a 22.12.2015 r.),
- Galaxy oraz S-Max (z fabryki w Walencji), które opuściły linie produkcyjne między 06.10.2014 r. a 08.02.2016 r.
Usterka dotyczy samochodów wyposażonych w adaptacyjne reflektory LED, w których jest możliwe wystąpienie zaniku sygnału sterującego w połączeniu z błędem oprogramowania. Do autoryzowanych stacji obsługi wezwanych zostanie 3097 samochodów. Wszyscy właściciele zostaną zaproszeni na stosowne naprawy do najbliższych stacji Forda.
Infiniti wykryło usterki w dwóch samochodach: Q70 i M35h (HY51), które opuściły fabrykę w Japonii między 23.03.2010 r. a 14.03.2014r. Akcja dotyczy usterki pompy płynu chłodzącego, która może doprowadzić do niebezpiecznego wzrostu temperatury i unieruchomienia pojazdu. Na polskim rynku do ASO wezwane zostaną 783 samochody, a właściciele wszystkich z nich zostaną poinformowani o konieczności odwiedzenia autoryzowanego serwisu na bezpłatną naprawę.
Do swoich serwisów wezwie właścicieli samochodów również koncern Renault. W trzech modelach francuskiej marki (Espace V, Megane IV i Talisman) i dwóch Dacii (Dokker i Lodgy), które wyprodukowano między 19.02.2016 r. a 22.04.2016 r. stwierdzono możliwość wystąpienia zanieczyszczenia bloku hydraulicznego systemu ABS. Pojawienie się tej usterki grozi zmniejszeniem skuteczności układu wspomagania hamowania i/lub układu kontroli toru jazdy. Na stosowne naprawy zostanie zaproszonych 389 właścicieli samochodów.
Dokładne informacje oraz wykazy numerów VIN samochodów objętych akcją serwisową można znaleźć na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Marek Adamowicz