Od sezonu 2008 będzie zabroniona kontrola przyczepności opon w wyścigach Formuły 1, potwierdziło w piątek kierownictwo Formuły.
System kontrolujący przyczepność, standardowy w większości samochodów jeżdżących po drogach, który redukuje poślizg opon na mokrych nawierzchniach i ułatwia prowadzenie pojazdu, był po raz pierwszy zabroniony w F 1 w 1993. Miał zapobiegać zmniejszeniu roli kierowcy w prowadzeniu bolidów F 1.
Zasady te zmieniono w 2001 r., ponieważ trudno było kontrolować przestrzeganie zakazu. Były też liczne posądzenia o oszustwa.
Problem powinien być rozwiązany poprzez wprowadzenie, w przyszłym roku, standardowego, elektronicznego układu kontroli przyczepności, swego rodzaju "mózgu" systemu kontrolnego.
"Żaden samochód nie będzie wyposażony w system lub urządzenie, które będzie w stanie uchronić koła przed poślizgiem. Żadne urządzenie lub system, który informuje kierowcę o początkowej fazie poślizgu, nie będzie dozwolone" - głosi przepis techniczny, który będzie obowiązywał od 2008 r.