Elektryczny Volkswagen Golf w Genewie
Siódma generacja najpopularniejszego kompaktu w Europie będzie pierwszą, która zaoferuje całkowicie elektryczny napęd. Volkswagen Golf-e swoją światową premierę będzie miał podczas Salonu Samochodowego w Genewie.
Volkswagen nie podał jeszcze żadnych oficjalnych informacji na temat elektrycznego Golfa, ale hiszpańska gazeta "El Mundo" zna już pierwsze szczegóły. Z zewnątrz Golf-e nie różni się znacząco od modeli spalinowych. Jedynie drobne modyfikacje jak zmienione zderzaki i grill, pokazują, że mamy do czynienia z nietypową wersją popularnego modelu. Również we wnętrzu zmiany są kosmetyczne. W miejsce obrotomierza zamontowano wskaźnik pokazujący jak dużo energii jest pobieranej lub oddawanej do akumulatorów. Komputer pokładowy otrzymał też dodatkową opcję i na ekranie znajdującym się w konsoli środkowej mogą być wyświetlane informacje na temat pracy napędu elektrycznego.
Gazeta podaje też parametry techniczne Golfa na prąd. Silnik elektryczny ma oferować moc 115 KM i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie wartości wystarczą, aby rozpędzić hatchbacka do 100 km/h w ciągu 11,8 s. Wynik mało imponujący, ale należy pamiętać, że jednostki elektryczne największą przewagę mają przy mniejszych prędkościach. Prędkość maksymalna ma zostać ograniczona elektronicznie do 135 km/h.
Prąd będzie przechowywany w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 26,5 kWh umieszczonych pod tylną kanapą. Według informacji podawanej przez gazetę nie zmniejszą one objętości bagażnika. Zwiększy się natomiast masa samochodu. Golf-e będzie o 205 kg cięższy od spalinowego odpowiednika.
Hiszpańska gazeta podaje też dane dotyczące ładowania akumulatorów. Przy wykorzystaniu stacji szybkiego ładowania ma ono zająć tylko 20 minut, natomiast w przypadku skorzystania z domowego gniazdka pełne naładowanie wymagać ma pięciu godzin. Pełne akumulatory zapewnią zasięg do 175 km.
sj, moto.wp.pl