Elektryczna ofensywa Volkswagena
Volkswagen chce szturmem zdobyć rynek pojazdów o napędzie elektrycznym. Plany zakładają, że do 2018 r. koncern zostanie liderem tej branży.
O strategii rozwoju tego typu pojazdów opowiadał prezes zarządu Volkswagen AG, prof. dr Martin Winterkorn. - Jesteśmy przygotowani na przyszłą mobilność. Dysponujemy najnowszą technologią, od wysokoefektywnych silników wysokoprężnych, benzynowych i na gaz ziemny po klasyczne hybrydy, samochody czysto elektryczne i hybrydy plug-in - usłyszeliśmy. Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie Grupa Volkswagena zaprezentowała modele e-up!, e-Golf, Audi A3 e-tron i Porsche Panamera S E-Hybrid.
- Samochód elektrycznie nie może być pełną kompromisów deklaracją stosunku do ekologii, lecz musi przekonywać klientów pod każdym względem - dodał szef VAG. Do 2014 r. dostępnych będzie 14 modeli marek koncernu z napędami elektrycznymi lub hybrydowymi. W przypadku zainteresowania klientów alternatywnymi napędami może być w nie wyposażonych nawet 40 modeli.
- Zdobyliśmy dużą wiedzę i doświadczenie w technologii silników elektrycznych i systemów baterii w naszych zakładach produkujących podzespoły, zatrudniliśmy 400 najwyższej klasy ekspertów od napędu elektrycznego i przeszkoliliśmy prawie 70 000 pracowników w działach rozwoju, produkcji i serwisu dla nowych technologii. To największa ilość wykwalifikowanych specjalistów od napędów elektrycznych w branży - powiedział Winterkom.
Rocznie VAG inwestuje w badania i rozwój ponad 7 mld euro. Podstawą, która ma szybko i ekonomicznie rozszerzyć elektryczną mobilność jest system modułowych komponentów, które od początku są przygotowane do montażu napędów elektrycznych. - Musimy myśleć o mobilności i podchodzić do niej kompleksowo, od rozwoju, produkcji, handlu czy eksploatacji samochodu po jego utylizację. Naszym wyraźnym celem jest zajęcie pozycji lidera także w kwestiach całościowych, dostosowanych do wymagań naszych czasów koncepcji mobilności - zaznaczył prezes.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl