Elektryczna ofensywa Volkswagena

Obraz
Źródło zdjęć: © Szymon Jasina

Volkswagen chce szturmem zdobyć rynek pojazdów o napędzie elektrycznym. Plany zakładają, że do 2018 r. koncern zostanie liderem tej branży.

O strategii rozwoju tego typu pojazdów opowiadał prezes zarządu Volkswagen AG, prof. dr Martin Winterkorn. - Jesteśmy przygotowani na przyszłą mobilność. Dysponujemy najnowszą technologią, od wysokoefektywnych silników wysokoprężnych, benzynowych i na gaz ziemny po klasyczne hybrydy, samochody czysto elektryczne i hybrydy plug-in - usłyszeliśmy. Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie Grupa Volkswagena zaprezentowała modele e-up!, e-Golf, Audi A3 e-tron i Porsche Panamera S E-Hybrid.

- Samochód elektrycznie nie może być pełną kompromisów deklaracją stosunku do ekologii, lecz musi przekonywać klientów pod każdym względem - dodał szef VAG. Do 2014 r. dostępnych będzie 14 modeli marek koncernu z napędami elektrycznymi lub hybrydowymi. W przypadku zainteresowania klientów alternatywnymi napędami może być w nie wyposażonych nawet 40 modeli.

- Zdobyliśmy dużą wiedzę i doświadczenie w technologii silników elektrycznych i systemów baterii w naszych zakładach produkujących podzespoły, zatrudniliśmy 400 najwyższej klasy ekspertów od napędu elektrycznego i przeszkoliliśmy prawie 70 000 pracowników w działach rozwoju, produkcji i serwisu dla nowych technologii. To największa ilość wykwalifikowanych specjalistów od napędów elektrycznych w branży - powiedział Winterkom.

Rocznie VAG inwestuje w badania i rozwój ponad 7 mld euro. Podstawą, która ma szybko i ekonomicznie rozszerzyć elektryczną mobilność jest system modułowych komponentów, które od początku są przygotowane do montażu napędów elektrycznych. - Musimy myśleć o mobilności i podchodzić do niej kompleksowo, od rozwoju, produkcji, handlu czy eksploatacji samochodu po jego utylizację. Naszym wyraźnym celem jest zajęcie pozycji lidera także w kwestiach całościowych, dostosowanych do wymagań naszych czasów koncepcji mobilności - zaznaczył prezes.

Źródło: Volkswagen

ll/moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne