Trwa ładowanie...
d6y8xdh

Dziś zdecydują, że Kubica startuje

d6y8xdh
d6y8xdh

Nie ma przeciwwskazań, aby Robert Kubica wystartował w Grand Prix USA - mówi Mario Theissen, szef zespołu Polaka. To oznacza, że zaledwie cztery dni po koszmarnym wypadku Kubica znów będzie w bolidzie BMW Sauber.

Theissen powiedział, że zespół ogłosi decyzję w czwartek o 16 czasu Indianapolis, i dodał: - Robert nie odczuwa żadnych skutków ubocznych wypadku. Ostateczna decyzja należy jednak do lekarza FIA (Międzynarodowa Federacja Samochodowa).

Dziś o 16 polski kierowca będzie już po 25-minutowym teście przeprowadzonym przez lekarzy FIA. Test, czyli błyskawiczne opuszczenie bolidu, badania psychomotoryczne i wywiad medyczny, musi udowodnić, że niedzielna kraksa podczas Grand Prix Kanady nie zostawiła na polskim kierowcy żadnego śladu. Według Jacka Bartosia, członka komisji bezpieczeństwa FIA, ten test będzie właściwie formalnością - dowodzi tego wypuszczenie Kubicy ze szpitala po zaledwie 22 godzinach od wypadku. Bo to w montrealskim szpitalu Sacré-Coeur Robert przeszedł pomyślnie pierwsze medyczne testy.

Doktor Bernd Kabelka, cytowany przez "Bild" lekarz związany ze sportem motorowym, twierdzi jednak, że start w GP USA byłby bardzo ryzykowny dla zdrowia Polaka. - W razie ponownej kraksy Kubicy grożą ubytki psychomotoryczne, luki w pamięci i zaburzenia widzenia - mówi w niemieckim brukowcu Kabelka. - Uważam, że to wyjątkowo niebezpieczne startować zaraz po takim wypadku.

d6y8xdh

Podobnie wypowiada się były lekarz Formuły 1 profesor Sid Watkins.

Rok temu w Indianapolis razem ze swoim bolidem w powietrzu koziołkował kolega Kubicy z zespołu Nick Heidfeld. - Pierwszy i mam nadzieję ostatni raz w karierze - powiedział w środę Niemiec.

Jeśli Kubica przejdzie pomyślnie czwartkowe badania, wystartuje w bardzo specyficznym wyścigu Formuły 1. Jego część toczy się bowiem po fragmencie słynnego owalnego toru, na którym ścigają się kierowcy w jednym z największych klasyków sportu motorowego - Indy 500. Pod koniec owalnego fragmentu bolidy rozwijają tam niebotyczne 343 km/godz., czyli drugą największą prędkość w F1 po włoskim torze Monza (360 km/godz.). Jest to jedyny tor, gdzie silniki pracują na pełen gaz przez bardzo długie dla nich 24 sekundy. Podczas wyścigów na tym torze dochodzi czasem do wypadków.

_ rel="nofollow">Więcej w "Gazecie Wyborczej" _Więcej w "Gazecie Wyborczej"

d6y8xdh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d6y8xdh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj