Dwie Arrinery przyjadą na Poznań Motor Show 2017

Spółka Arrinera S.A. przywiezie do Poznania już za dwa tygodnie dwa zbudowane przez Polaków supersamochody – wersję wyścigową, którą mogliśmy już podziwiać, a także drogową, która zadebiutuje. W ten sam weekend odbędzie się także wyścigowy debiut Hussaryi.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Arrinera
Marcin Łobodziński

Polski supersamochód Arrinera Hussarya pokazywano już w Poznaniu, a uliczny debiut auto zaliczyło na brytyjskim Festiwalu Prędkości w Goodwood pod koniec czerwca 2016 r. Teraz ważnym wydarzeniem będzie zaprezentowanie auta w wersji drogowej, która trafi do odbiorców prywatnych. Spółka informuje, że samochód niebawem weźmie udział w badaniach mających na celu uzyskanie homologacji drogowej.

W drogowej Arrinerze zobaczymy kilka nowoczesnych rozwiązań znanych z innych aut wyższej klasy. To między innymi trzy ekrany będące autorskim projektem polskich inżynierów. Na nich mają być wyświetlane najważniejsze informacje dla kierowcy. Pojawią się także reflektory diodowe własnej konstrukcji oraz MobileEye - system pozwalający na wykrywanie pieszych, rowerzystów, znaków drogowych oraz innych przeszkód.

Obraz
© Materiały prasowe | Arrinera Automotive

Kabina samochodu ma być wykończona luksusowymi wstawkami ze skóry, włókna węglowego i aluminium, a system klimatyzacji będzie obsługiwany panelem dotykowym. To także jest autorski projekt Arrinery. Podobnie jak Arrinera Body Control Module, będący systemem zarządzającym elektroniką pokładową oraz układ monitorujący temperaturę w ośmiu najważniejszych obszarach samochodu.

Przypominamy, że Arrinera Hussarya jest polskim samochodem sportowym z umieszczonym centralnie amerykańskim silnikiem V8 z rodziny LT o mocy do 650 KM. Za przeniesienie napędu na tylną oś będzie odpowiadała przekładnia firmy Cima. O właściwe zachowanie na drodze zadba sztywne nadwozie z kompozytów węglowych i kevlaru oraz zawieszenie typu pushrod z poziomo umieszczonymi amortyzatorami. Aktywna aerodynamika podzielona została na pięć sekcji. Każda z nich jest niezależnie zarządzana przez komputer.

Obraz
© Materiały prasowe | Arrinera Automotive

Na nadwoziu pojawi się unikatowy lakier Kalahari Sunset opracowany przez firmę PPG. Samochód, jak widać, ma sporo autorskich rozwiązań. Firma stara się tworzyć wiele rzeczy samodzielnie, aby w jak najmniejszym stopniu korzystać z usług zewnętrznych dostawców. Ciekawostką jest chociażby projekt reflektorów, ale już kilka lat temu zapowiadano, że nie będą one gotowymi produktami z półki któregoś z producentów.

Oczywiście nie należy się spodziewać własnego silnika, którego opracowanie jest niezwykle kosztowne. Inna sprawa, że sprawdzona w boju amerykańska jednostka będzie łatwiejsza w serwisowaniu.
Wszystkie te rzeczy zobaczymy i poznamy na targach samochodowych w Poznaniu w dniach 7-9 kwietnia. *W tym samym czasie Arrinera zaliczy wyścigowy debiut. *

Obraz
© Materiały prasowe | Arrinera Automotive

Arrinera Hussarya GT pojawi się w niemieckiej serii DMV GT und Touring Car Cup w dwóch wyścigach na torze Hockenheim rozgrywanych w dniach 8–9 kwietnia. Auto wystartuje w klasie GT3, a za kierownicą usiądzie Andrew Scarborough. Będzie to znakomita okazja do sprawdzenia wydajności samochodu i jego niezawodności, ponieważ każdy z wyścigów potrwa godzinę.

Moim zdaniem zaprezentowanie wersji drogowej dla nas i potencjalnych klientów ma jednak większe znaczenie. Firma zapowiadała, że będzie to pojazd konkurencyjny pod względem osiągów i ceny w stosunku do produktów uznanych producentów aut supersportowych. Cena modelu wyścigowego to 229 000 dolarów amerykańskich, czyli w przeliczeniu na złotówki około 900 000 zł. Interesujące będzie to, jak samochód zostanie wykonany oraz co, poza samym pojazdem, zaprezentuje Arrinera. Nasza i wasza ciekawość zostanie zaspokojona już za dwa tygodnie.

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3