Konsorcjum firm Budimex i Heilit+Woerner podpisało w czwartek umowę na wybudowanie pierwszego dolnośląskiego odcinka drogi ekspresowej S5. Koszt tej 15-kilometrowej inwestycji przekracza 576 mln zł.
Jak poinformował PAP rzecznik wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Michał Radoszko, dolnośląski fragment trasy S5 został podzielony na trzy części.
"W ramach podpisanej umowy powstanie odcinek drogi od granicy województwa w Korzeńsku do miejscowości Morzęcin. Zaplanowano na nim dwa węzły drogowe - w Żmigrodzie i Żmigródku - oraz 11 obiektów mostowych, w tym estakadę nad linią kolejową i nad rzeką Barycz" - dodał Radoszko.
Inwestycja potrwa 30 miesięcy i ma kosztować 576 mln 255 tys. zł.
Sześć firm zgłosiło się do przetargu na zaprojektowanie i budowę kolejnego, 19-kilometrowego fragmentu tej trasy. Ta inwestycja powinna rozpocząć się również jeszcze w tym roku. Najtańsza oferta opiewa na 597 mln zł, zaś najdroższa na 703 mln zł.
Na 19-kilometrowym, trzecim odcinku trasy zbudowane mają być dwa węzły (Trzebnica i Kryniczno), 10 mostów, w tym 750-metrową estakadę nad rzeką Widawą, oraz 9 wiaduktów nad S5 w sieci dróg lokalnych. Ten odcinek S5 połączy Trzebnicę z północnym węzłem Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.
Trasa S5 od granicy województw wielkopolskiego i dolnośląskiego w Korzeńsku do Wrocławia będzie składała się z dwóch jezdni, z których każda będzie miała dwa pasy ruchu. Łącznie dolnośląski odcinek tej drogi będzie miał 50 km. Inwestycja powinna zakończyć się w 2017 r.