Producent zapewnia, że Dodge Viper ACR-X MY 2010 jest aktualnie najdoskonalszą wersją specjalną słynnego super-samochodu sportowego Ameryki, choć nie można nim jeździć po normalnej drodze.
Viper ACR-X łączy w sobie najlepsze elementy wyczynowej charakterystyki dopuszczonego do ruchu na drogach publicznych ("street legal") Dodge Vipera ACR (American Club Racer) oraz wyposażenie bezpieczeństwa prosto z mistrzowskiego Vipera Competiton Coupe.
Napęd stanowi przygotowany przez SRT silnik V10 o pojemności 8,4-litra ze standardowym kolektorem wylotowym oraz niskooporowym układem wydechowym, rozwijający moc 640 KM i moment obrotowy 820 Nm (odpowiednio o 40 KM i 60 Nm więcej niż jednostka seryjna w "zwykłym" ACR).
Zawieszenie zostało zmodyfikowane do jazdy wyścigowej m.in. przez zastosowanie specjalnych sprężyn oraz amortyzatorów dwustronnego działania i stabilizatorów o regulowanej sztywności. W porównaniu do seryjnego ACR masę pojazdu obniżono o niemal 73 kg pod kątem najbardziej wymagających imprez wyczynowych.
Efektem poprawy własności aerodynamicznych - m.in. zastosowania poczwórnych "płatów głębokości" oraz podwoziowych duktów przepływowych powietrza - jest zwiększenie siły docisku do nawierzchni, a więc także przyczepności na łukach przy wyższych prędkościach.
Partia 25. gotowych do akcji, "nielegalnych na drodze" (czyli niedopuszczonych do ruchu na drogach publicznych) samochodów trafiła do entuzjastów Vipera wyłącznie za pośrednictwem witryny internetowej Viper Race Headquarters. Większość właśnie debiutuje na torach wyścigowych w ramach serii mistrzowskiej Dodge Viper Cup.
Podobnie jak Dodge Competition Coupe - Viper ACR-X posiada liczne elementy bezpieczeństwa, m.in. fabryczną klatkę ochronną, system przeciwpożarowy, bezpieczny zbiornik paliwa oraz sportowy fotel kierowcy. Dodatkowe wyposażenie wyczynowe pod kątem trwałości i niezawodności w warunkach wyścigowych obejmuje chłodnice oleju skrzyni przekładniowej i tylnego mechanizmu różnicowego, przednie tarcze hamulcowe o zwiększonej powierzchni czynnej oraz kanały chłodzące hamulców w przednim pasie nadwozia.
- _ Staramy się, aby rok 2010 - ostatni dla produkcji obecnej generacji Vipera - zapisał się jako najbardziej ekscytujący w dotychczasowej historii modelu oraz wszystkich zrzeszonych w Viper Nation _ - mówi Ralph Gilles szef marki Dodge - _ ACR-X oraz Dodge Viper Cup mają jeszcze wiele dobrych lat przed sobą. _