Trwa ładowanie...
dx6ja5q

Długodystansowy test autonomicznego Audi zakończony sukcesem

dx6ja5q
dx6ja5q

Autonomiczne Audi A7 Sportback piloted driving concept pokonało blisko 900 km w teście długodystansowym. Pojazd bezpiecznie zameldował się na mecie w Las Vegas.

Za kierownicą samochodu zasiedli dziennikarze, którzy mieli okazję na żywo doświadczyć wrażeń, jakie niesie ze sobą jazda autonomiczna. Auto wzbudziło ich podziw przede wszystkim naturalnymi reakcjami w normalnych, codziennych sytuacjach na drodze. Test trwał dwa dni, zaś kierowcy zmieniali się co ok. 100 km. Trasa wiodła przez publiczną autostradę, zaś na prawym fotelu na wszelki wypadek zawsze siedział zawodowy kierowca testowy Audi.

By rozpoznać poszczególne elementy otoczenia, A7 piloted driving concept wykorzystuje zestaw czujników stosowanych w samochodach produkcji seryjnej. Czujniki radarowe long range adaptacyjnego tempomatu z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami oraz dwa czujniki radarowe mid range z przodu i z tyłu pojazdu zapewniają „widoczność” w zakresie 360 st. W pojedynczo obramowanej osłonie chłodnicy i w dolnej części tylnego zderzaka zamontowano dwa skanery laserowe, które dostarczają dodatkowych informacji o obiektach ruchomych i nieruchomych dookoła pojazdu. Wtórne dane pochodzące z czujników umożliwiają bieżącą weryfikację informacji.

dx6ja5q

Ruch przed pojazdem monitoruje znana z modelu Q7 szerokokątna kamera 3D o wysokiej rozdzielczości. System przy prędkościach od 0 do 110 km/h wydatnie odciąża kierowcę jadącego autostradą, poprzez samoczynne przyspieszanie, hamowanie, wyprzedzanie i zmienianie pasa ruchu. Jeśli obliczenia wykażą, że odległość między pojazdami i czas na wykonanie manewru są wystarczające, auto samo szybko dokona zmiany pasa.

Jeszcze zanim system autonomicznej jazdy osiągnie swe pełne możliwości, odpowiednio wcześniej zaleca on kierowcy, by np. w ruchu miejskim ze względów bezpieczeństwa ponownie przejął kontrolę nad pojazdem. Towarzyszy temu cała gama sygnałów - kolorowe diody u podstawy przedniej szyby, wskaźniki w systemie informacji kierowcy i na specjalnym wyświetlaczu oraz ostrzeżenia dźwiękowe.

Źródło: Audi

ll/moto.wp.pl

dx6ja5q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dx6ja5q
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj