Diesel o osiągach auta sportowego. Nowa Alpina D5 S 

Wciąż słyszymy, że silniki wysokoprężne są w odwrocie. Nowa Alpina D5 S chce to zmienić.

Alpina D5 S
Źródło zdjęć: © Fot. Alpina

Jeszcze kilka lat temu kupno auta z silnikiem diesla było sposobem na duże oszczędności. Litr oleju napędowego na stacjach benzynowych kosztował wyraźnie mniej niż benzyny. W dieslu mogliśmy też liczyć na małe spalenie. Dzisiaj sytuacja jest odwrotna. Wiele osób odchodzi od diesli, a ich sprzedaż ma tendencje spadkową. Klienci wolą zapłacić mniej i kupić odmianę benzynową. Co więcej, boją się ewentualnych dużych kosztów związanych z eksploatacją aut z silnikiem wysokoprężnym, np. uciążliwego filtra cząstek stałych czy wymiany koła dwumasowego (coraz częściej stosowanego też w odmianach benzynowych). Jednak na razie diesle są wciąż udoskonalane i nie chcą odejść do historii.

Na targach motoryzacyjnych we Frankurcie Alpina pokazała nowy model. Niemieckie przedsiębiorstwo produkujące samochody na bazie BMW tworzy wyjątkowe auta na specjalne zamówienie. Ich nowe dziecko to model D5 S. Zacznijmy od najważniejszego.

Alpina D5 S
© Fot. Alpina

Alpina chce pokazać, że silniki diesla mają przyszłość. Wzięli na warsztat 3-litrowego diesla BMW i stworzyli potwora.* Podnieśli moc do 388 KM i moment obrotowy aż do 800 Nm! Rezultaty takie zabiegu są łatwe do przewidzenia. Nowy model Alpiny przyspiesza do "setki” w zawrotne 4,4 s* w przypadku sedana, kombi jest tylko o 0,2 s wolniejsze. Producent deklaruje, że auto przyspiesza do maksymalnej prędkości 200 km/h w ciągu 17 s. Rodzaju silnika wcale nie musi od razu zdradzać jego dźwięk, ponieważ już w seryjnej odmianie ten diesel brzmi nieźle. Średnie spalanie ma wynosić 6,9 l/100 km.

A aucie m.in. zmodyfikowano zawieszenie i koła. Ciekawostką we wnętrzu są różne podświetlenia zegarów w trybie komfort i sport. Do salonów model wejdzie w 2018 r. w cenie od 87 900 euro (równowartość 376 tys. zł)

Alpina D5 S
© Fot. Alpina
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy