DEKRA 2017: najmniej kłopotliwe samochody do 50 tys. km
Te nowe auta warto kupować
Raporty grupy DEKRA powstają wskutek analizy danych otrzymywanych podczas obowiązkowych kontroli stanu pojazdów w Niemczech. By na liście znalazł się dany model, przebadanych musi zostać przynajmniej tysiąc jego egzemplarzy. Dzięki tej zasadzie dane są wiarygodniejsze. W tegorocznej edycji raportu uwzględniono rekordową liczbę modeli - ponad 500.
W dziesiątej edycji raportu uporządkowanego według przebiegu nie były brane pod uwagę niedomagania zawinione przez użytkowników, czyli na przykład zużyte pióra wycieraczek. Wagę miały natomiast usterki podwozia i układu kierowniczego, silnika, karoserii i wnętrza, układu hamulcowego, instalacji elektrycznej, elektroniki i świateł. Podawana jest również ocena ogólna: procent aut bez istotnych niedomagań, a także odsetek egzemplarzy z drobnymi i poważnymi usterkami.
Na kolejnych slajdach przedstawiamy najlepsze modele w poszczególnych segmentach. Oprócz nazwy modelu podajemy odsetek samochodów z poważnymi usterkami oraz najbardziej zawodny element.