DEKRA 2012: najmniej usterkowe samochody

Przed podjęciem decyzji o zakupie samochodu warto zapoznać się z raportami usterek. DEKRA wzięła pod lupę samochody wszystkich segmentów

Obraz
Źródło zdjęć: © Thinkstock

/ 9Niemcy w czołówce

Obraz
© Thinkstock

Na wartość konkretnego modelu w oczach nabywców wpływa nie tylko prestiż marki, ale też gwarantowany przed producenta poziom bezpieczeństwa, ekonomika jazdy i niezawodność. Ostatni z tych czynników sprawdzają trzy niemieckie organizacje, między innymi DEKRA. Jej najnowszy raport, dotyczący usterkowości samochodów, powstał na podstawie analizy wykonywanych przez dwa ostatnie lata napraw w związanych z Dekrą warsztatach.

Niemieccy specjaliści przeanalizowali usterki w 15 milionach aut o przebiegu do 150 tys. km. Śmiało można powiedzieć, że próba była reprezentatywna. W rankingu samochody podzielono na segmenty oraz na trzy grupy - w zależności od przebiegu, a nie od wieku. Pierwszą grupę stanowią pojazdy, które pokonały do 50 tys. km, drugą te z przebiegiem od 50 do 100 tys. km. Ostatnią grupą są samochody, które przejechały od 100 do 150 tys. km.

Zapraszamy do zapoznania się z listą zwycięzców w poszczególnych kategoriach.

tb/mw/mw

/ 9Ford Fiesta – segment B z przebiegiem do 50 tys. km.

Obraz

W Polsce pokutuje przekonanie, że Ford nie oferuje zbyt wysokiej trwałości swoich produktów. Fiesta pokazuje jednak, że nie zawsze warto kierować się utartymi przekonaniami. Miejski Ford aż w 96,4 proc. przypadków okazał się bezawaryjny. Średnia w tej klasie pojazdów wyniosła 81,6 proc., co sprawia, że wynik uzyskany przez Fiestę jest jeszcze bardziej imponujący.

Wśród usterek najczęściej odnotowywanych w Fiestach można wymienić kłopoty z reflektorami i siłą hamowania oraz wycieki oleju z amortyzatorów.

Zwycięzcy w tym segmencie w pozostałych kategoriach:

- przebieg od 50 do 100 tys. km: Toyota Yaris
- przebieg od 100 do 150 tys. km: Mitsubishi Colt

/ 9Opel Astra - samochody kompaktowe z przebiegiem do 50 tys. km

Obraz
© zdjęcie producenta

Produkowany w Polsce samochód nie dał szans rywalom. W tej klasie aut - w samochodach o przebiegu do 50 tys. km - egzemplarze, w których nie wystąpiły usterki stanowią aż 87,2 proc. Tymczasem Astra aż w 97,9 proc. przypadków nie sprawiła swoim właścicielom żadnego kłopotu. Samochód był wyraźnie lepszy od średniej w każdej z kategorii.

Astra osiągnęła najlepszy indywidualny wynik spośród wszystkich samochodów, uwzględnionych w raporcie DEKRY za rok 2012.

Zwycięzcy w tym segmencie w pozostałych kategoriach:

- przebieg od 50 do 100 tys. km: Toyota Prius
- przebieg od 100 do 150 tys. km: Volkswagen Jetta

/ 9Opel Insignia - klasa średnia, przebieg do 50 tys. km

Obraz
© zdjęcie producenta

Flagowa propozycja Opla utrzymała swoją pozycję z ubiegłorocznego raportu Dekry. Usterkowość na poziomie 2,9 proc. w porównaniu ze średnią na poziomie 10,5 proc. Typowe dla Insigni z tym przebiegiem niedomagania to niewystarczająca siła działania hamulców, problemy z regulacją reflektorów oraz elektroniką.

Zwycięzcy w tym segmencie w pozostałych kategoriach:

- przebieg od 50 do 100 tys. km: Audi A5
- przebieg od 100 do 150 tys. km: Audi A4

/ 9Mercedes Klasy E - segment E, przebieg do 50 tys. km

Obraz
© zdjęcie producenta

Niemiecka firma ciężko pracuje, by odzyskać utraconą reputację. Jeszcze przed kilkoma laty klasę E kupowali jedynie najbardziej zagorzali miłośnicy gwiazdy na masce. Większość potencjalnych klientów wybierała konkurencję, oferującą równie wysoki prestiż, ale z większą niezawodnością. Teraz zakup Mercedesa klasy E jest już całkiem rozsądnym pomysłem.

Według danych DEKRY na 2012 rok, Mercedes Klasy E okazał się bezusterkowy w 96 proc. przypadków. Średnia dla segmentu E wyniosła 89,9 proc. W przypadku Klasy E najczęściej zdarzają się usterki elektroniki i układu elektrycznego, wady karoserii i wykończenia wnętrza oraz silnika. Warto jednak zauważyć, że w każdej z tych kategorii Mercedes okazał się być lepszy niż średnia dla segmentu E.

Zwycięzcy w tym segmencie w pozostałych kategoriach:

- przebieg od 50 do 100 tys. km: Volkswagen Phaeton
- przebieg od 100 do 150 tys. km: Audi A6

/ 9Mazda MX-5 - samochody sportowe i kabriolety do 50 tys. km

Obraz
© zdjęcie producenta

Japońska propozycja wśród aut o zacięciu sportowym nie sprawiła problemów 92,3 proc. użytkowników. Średnia w tym segmencie wyniosła 87,3 proc. Można powiedzieć, że zwycięstwo Mazdy nie było powalające.

Piętą achillesową MX-5 okazał się układ hamulcowy, a dokładniej szybko ścierające się tarcze. Zanotowana liczba wizyt w stacjach serwisowych, spowodowana przedwczesnym zużyciem tego elementu była wyższa, niż średnia w segmencie. DEKRA wskazuje również na problemy Mazdy z pokładowym systemem diagnostycznym oraz wyciekami z amortyzatorów. Usterki tego typu były jednak w MX-5 rzadsze, niż średnia dla aut sportowych.

Zwycięzcy w tym segmencie w pozostałych kategoriach:

- przebieg od 50 do 100 tys. km: Audi TT
- przebieg od 100 do 150 tys. km: Porsche 911

/ 9Ford Kuga - klasa SUV, przebieg do 50 tys. km

Obraz
© zdjęcie producenta

Kuga to drugi model Forda, który zmieścił się na krótkiej liście DEKRY. Najmniej awaryjny SUV nie sprawiał problemów w 96,3 proc. przypadków. Średnia w tej kategorii wyniosła 87,3 proc. Najczęściej zgłaszane problemy w przypadku Kugi dotyczyły nieprawidłowego działania reflektorów.

Zwycięzcy w tym segmencie w pozostałych kategoriach:

- przebieg od 50 do 100 tys. km: Volkswagen Tiguan
- przebieg od 100 do 150 tys. km: BMW X5

/ 9VW Golf Plus - vany, przebieg do 50 tys. km

Obraz
© zdjęcie producenta

Propozycja niemieckiego producenta sprawiła kłopoty 7,4 proc. właścicieli. Na tle średniej w tej kategorii, która wynosi 13,2 proc., to całkiem dobry wynik. W Golfie Plus najczęściej poddawał się system regulowania położenia reflektorów, awariom ulegały również osłony przegubów.

Zwycięzcy w tym segmencie w pozostałych kategoriach:

- przebieg od 50 do 100 tys. km: Suzuki SX4
- przebieg od 100 do 150 tys. km: Ford S-Max/Galaxy

/ 9Mistrzowie wszystkich klas

Obraz
© zdjęcie producenta

DEKRA przedstawiła również pierwszą trójkę samochodów, które zwyciężyły we wszystkich klasach i przebiegach. Najlepsze okazało się Audi A4, które pozostało bezusterkowe w 82,8 proc. przypadków. Na drugim miejscu z wynikiem 82,1 proc. znalazł się Mercedes Klasy C, a ostatnie miejsce na podium przypadło w udziale Audi A6, które nie sprawiło problemów w 81,9 proc. przypadków.

Niemiecka DEKRA udostępniła platformę, która umożliwia sprawdzenie awaryjności danego modelu w zależności od przebiegu. Informacje na temat wszystkich przebadanych samochodów można sprawdzić na stronie www.used-car-report.com

tb/mw/mw

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro