Trwa ładowanie...
15-01-2016 10:28

Debiut Lexusa LC 500 w Detroit

Debiut Lexusa LC 500 w DetroitŹródło: zdjęcie producenta
d4jdngl
d4jdngl

Salon Samochodowy w Detroit był miejscem debiutu nowego Lexusa LC 500. Coupe przejęło wiele elementów od koncepcyjnego LF-LC, który został zaprezentowany przed czterema laty.

Od swojego protoplasty LC 500 otrzymał szereg elementów stylistycznych, proporcje bryły i optyczny dynamizm. Uwagę zwracają atletyczna sylwetka, krzywizny i opcjonalny dach z włókna węglowego (standardowe egzemplarze będą posiadały dach przeszklony). Przód zdominowała masywna osłona chłodnicy o klepsydrowo wciętym zarysie. Nie zabrakło też świateł dziennych w formie litery L. Tylny dyfuzor i montowany na życzenie aktywny spojler rozprowadzają strugi powietrza podczas szybkiej jazdy. Do wyboru będą też 20-, lub 21-calowe tarcze kół, które kryją hamulce z 6-tłoczkowymi zaciskami. Wnętrze przypomina obecne samochody marki - dominuje w nim mieszanka skóry i Alcantary.

Lexusa LC 500 stworzono na nowej platformie tylnonapędowej. Dla uzyskania jak najlepszych własności jezdnych konstruktorzy umieścili większość dużych mas, w tym silnik i pasażerów w kabinie, możliwie jak najniżej i jak najbliżej środka pojazdu. W tym celu obniżono pozycję kierowcy, koła przesunięto do narożników samochodu, równocześnie skracając zwisy nadwozia, akumulator trafił do bagażnika, a układ napędowy umieszczono za przednią osią. Rozkład obciążeń to 52 proc. przód i 48 proc. tył. LC 500 posiada samonośne nadwozie, zaś w kluczowych miejscach użyto stali o podwyższonej wytrzymałości - przyczyniło się to do uzyskania wysokiej sztywności skrętnej.

Sercem tego 4-osobowego auta jest znany z modeli RC-F i GS-F 5-litrowy silnik V8, generujący 467 KM mocy i 528 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wolnossąca, 32-zaworowa jednostka została wykonana w całości ze stopów aluminium. Podczas jej rozruchu uruchamiane są specjalne zawory modulujące akustykę układu wydechowego, zaś podczas przyspieszania włącza się generator akustyczny, który zmienia brzmienie na bardziej sportowe. Motor współpracuje z 10-stopniową skrzynią automatyczną i pozwala na osiągnięcie 100 km/h w czasie poniżej 4,5 s.

d4jdngl

Debiutant z Detroit posiada wielodrążkowe zawieszenie z podwójnymi przegubami kulowymi w górnych i dolnych wahaczach. W celu ograniczenia masy nieresorowanej i poprawy pracy zawieszenia wszystkie wahacze (poza jednym) wykonano z kutego aluminium. W LC 500 zainstalowano pakiet bezpieczeństwa Lexus Safety System +, który integruje szereg układów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo czynne - system ochrony przedzderzeniowej PCS, automatyczne światła drogowe, układ dynamicznej kontroli prędkości z detekcją radarową oraz funkcje ograniczającą ryzyko niekontrolowanego zjechania z obranego pasa ruchu.

Źródło: Lexus

ll/moto.wp.pl

d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj