Debiut Lexusa LC 500 w Detroit
Salon Samochodowy w Detroit był miejscem debiutu nowego Lexusa LC 500. Coupe przejęło wiele elementów od koncepcyjnego LF-LC, który został zaprezentowany przed czterema laty.
Od swojego protoplasty LC 500 otrzymał szereg elementów stylistycznych, proporcje bryły i optyczny dynamizm. Uwagę zwracają atletyczna sylwetka, krzywizny i opcjonalny dach z włókna węglowego (standardowe egzemplarze będą posiadały dach przeszklony). Przód zdominowała masywna osłona chłodnicy o klepsydrowo wciętym zarysie. Nie zabrakło też świateł dziennych w formie litery L. Tylny dyfuzor i montowany na życzenie aktywny spojler rozprowadzają strugi powietrza podczas szybkiej jazdy. Do wyboru będą też 20-, lub 21-calowe tarcze kół, które kryją hamulce z 6-tłoczkowymi zaciskami. Wnętrze przypomina obecne samochody marki - dominuje w nim mieszanka skóry i Alcantary.
Lexusa LC 500 stworzono na nowej platformie tylnonapędowej. Dla uzyskania jak najlepszych własności jezdnych konstruktorzy umieścili większość dużych mas, w tym silnik i pasażerów w kabinie, możliwie jak najniżej i jak najbliżej środka pojazdu. W tym celu obniżono pozycję kierowcy, koła przesunięto do narożników samochodu, równocześnie skracając zwisy nadwozia, akumulator trafił do bagażnika, a układ napędowy umieszczono za przednią osią. Rozkład obciążeń to 52 proc. przód i 48 proc. tył. LC 500 posiada samonośne nadwozie, zaś w kluczowych miejscach użyto stali o podwyższonej wytrzymałości - przyczyniło się to do uzyskania wysokiej sztywności skrętnej.
Sercem tego 4-osobowego auta jest znany z modeli RC-F i GS-F 5-litrowy silnik V8, generujący 467 KM mocy i 528 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wolnossąca, 32-zaworowa jednostka została wykonana w całości ze stopów aluminium. Podczas jej rozruchu uruchamiane są specjalne zawory modulujące akustykę układu wydechowego, zaś podczas przyspieszania włącza się generator akustyczny, który zmienia brzmienie na bardziej sportowe. Motor współpracuje z 10-stopniową skrzynią automatyczną i pozwala na osiągnięcie 100 km/h w czasie poniżej 4,5 s.
Debiutant z Detroit posiada wielodrążkowe zawieszenie z podwójnymi przegubami kulowymi w górnych i dolnych wahaczach. W celu ograniczenia masy nieresorowanej i poprawy pracy zawieszenia wszystkie wahacze (poza jednym) wykonano z kutego aluminium. W LC 500 zainstalowano pakiet bezpieczeństwa Lexus Safety System +, który integruje szereg układów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo czynne - system ochrony przedzderzeniowej PCS, automatyczne światła drogowe, układ dynamicznej kontroli prędkości z detekcją radarową oraz funkcje ograniczającą ryzyko niekontrolowanego zjechania z obranego pasa ruchu.
Źródło: Lexus
ll/moto.wp.pl