Szef Nissana Carlos Ghosn oficjalnie ogłosił to, o czym mówiło się już od pewnego czasu. Marka Datsun wróci i będzie oferować tańsze samochody na rozwijających się rynkach. Po sukcesach Dacii Ghosn postanowił, że również japońska firma powinna mieć markę sprzedającą proste samochody po przystępnej cenie.
Datsun ma długą i bogatą historię. Od lat 30. do początku 80., gdy został zastąpiony przez Nissana, był jedną z najważniejszych japońskich marek. Według zapowiedzi samochody z logo Datsuna znowu trafią do salonów w 2014 roku. Tańsze auta mają zachęcić klientów w krajach, w których rynek motoryzacyjny dopiero się rozwija. Nowe Datsuny będą sprzedawane w Indiach, Indonezji i Rosji. Nie wiadomo na jakie jeszcze rynki mogą trafić.
Należy się spodziewać, że auta z logo Datsuna będą opierały się na podobnej filozofii jak Dacia. Prosta stylistyka, tanie materiały i przystępna cena - tyle wystarczy do sprawnego przemieszczania się.
sj