Trwa ładowanie...
d1j6h9a
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.
silnik diesla

Czy auta z silnikami diesla będą musiały być wyrejestrowane?

Właściciele aut, którzy odmówią aktualizacji ich oprogramowania, będą musieli wyrejestrować swoje pojazdy. To kolejny efekt afery związanej z zaniżaniem emisji szkodliwych substancji. Problem dotyczy Niemiec
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Domyślny opis zdjęcia na stronę główną
Domyślny opis zdjęcia na stronę główną (Materiały prasowe)
d1j6h9a

Magazyn "Focus”, powołując się na źródła w niemieckim Federalnym Urzędzie motoryzacji (KBA) informuje, że samochodom z silnikami Diesla wyprodukowanym przez Volkswagena, w których nie zaktualizowano oprogramowania, grozi wyrejestrowanie.

W następstwie dochodzenia prowadzonego przez podległą rządowi USA Agencję Ochrony Środowiska (EPA) Volkswagen przyznał się we wrześniu 2015 roku do zainstalowania w łącznie około 11 mln samochodów oprogramowania pomagającego fałszować wyniki pomiarów zawartości tlenków azotu w spalinach silników Diesla.

Oprogramowanie to, znane pod angielską nazwą "defeat device" (urządzenie udaremniające), w celach oszczędnościowych wyłączało system neutralizowania tlenków azotu podczas normalnej eksploatacji samochodu i włączało go po rozpoznaniu, że silnik poddawany jest testom. Prawie dwa lata później oprogramowanie przeinstalowano w prawie 5,5 mln egzemplarzy z 8,5 mln samochodów w Europie, których dotyczył ten problem.

W samych Niemczech aktualizacje wgrano w 1,8 mln pojazdów. Jednak jak zwracają uwagę media - wielu kierowców nie chce dokonywać zmian w obawie przed pogorszeniem parametrów pracy silników. Według informacji "Focusa" w zależności od tego, kiedy wystawiono wezwanie do wizyty w serwisie VW, niektórzy kierowcy będą zagrożeni koniecznością wyrejestrowania swych pojazdów.

d1j6h9a

Podziel się opinią

Share

d1j6h9a

d1j6h9a