Już od 25 lat pracuje dział badań i technologii niemieckiej firmy BMW. Przez ćwierć wieku, na wielu deskach kreślarskich powstało wiele pojazdów - część z nich trafiła od razu pod strzechy. Jednak wiele rozwiązań znalazło miejsce w dzisiejszych autach niemieckiej marki.
Zależna spółka BMW Technik GmbH (obecnie BMW Forschung und Technik) została założona w 1985 r. Na początku swojej działalności firma miała zadanie projektować i produkować samochody koncepcyjne. Głównym celem prac specjalistów z niemieckiej firmy stały się projekty "Auto 2000" oraz "Local Vechicle" (ang. pojazd lokalny).
Kiedy jednak zarząd firmy w 2003 r. zmienił nazwę firmy na BMW Forschung und Technik GmbH, spółka miała zająć się nie tylko projektowaniem aut przyszłości ale również opracowywaniem nowych rozwiązań technicznych, które mogą trafić do produkowanych modeli. Do tych zadań firma oddelegowała aż 200 specjalistów różnych dziedzin - od projektowania samochodów, przez technologie wodorowe, alternatywne napędy, bezpieczeństwo aktywne oraz technologie wspomagające prowadzenie samochodu.
BMW ma również swoje biura projektowe w USA. Pierwsze z nich Technology Office Palo Alto (biuro techniczne) znajduje się w Krzemowej dolinie w Kalifornii. Kolejne, biuro łączności, znajduje się w Clemson również w Kalifornii. Oba biura współpracują ściśle z amerykańskimi uczelniami technicznymi, chociażby ze Stanford University iMassachusetts Institute of Technology. Oczywiście wymiana informacji i doświadczeń odbywa się również w Europie.
Jednym z pierwszych projektów, jakie powstały w niemieckim biurze projektowym był prototyp Z1 Coupe, powstały w 1988 roku.
Zapraszamy do galerii, w której znajdziecie większość projektów przygotowanych przez ostatnie 25 lat w BMW Forschung und Technik GmbH.
* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ DZIWNYCH AUT BMW * Jakub Wielicki