Co mówią kierowcy na mecie w Świdnicy?

Obraz
Źródło zdjęć: © mat. prasowy

Dzisiejsza meta 43. Rajdu Świdnickiego-KRAUSE była najszczęśliwsza dla Grzegorza Grzyba i Roberta Hundli. To właśnie oni wygrali pierwszą rundę LOTOS Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Do ich triumfu przyczyniła się nie tylko świetna jazda, ale i pech konkurencji - przede wszystkim załogi Filip Nivette i Kamil Heller. W zawodach przygotowanych przez Automobilklub Sudecki drugie miejsce wywalczyli Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski, a trzecie Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz.

  1. Rajd Świdnicki-KRAUSE w tym roku szczycił się rewelacyjną frekwenczgłoszeń do zawodów miała aż 83 pozycje. Jednak przygotowane przez organizatorów odcinki specjalne okazały się dla teamów wielkim wyzwaniem. Po 9 rozegranych oesach i przejechanych w warunkach rywalizacji ok. 130 km, metę osiągnęły tylko 56 załogi.

GRZEGORZ GRZYB:
-Staraliśmy się jechać płynnie, swoim tempem, żeby właśnie nigdzie nie przegiąć i nie popełnić błędu. Ale było naprawdę ciężko, bo warunki zmieniły się jak w kalejdoskopie. Ja sobie sam strzeliłem w kolano ubierając na pierwszą pętlę strasznie miękkie opony. Ciężko było mi poprowadzić auto, bo cały czas płynęło i straciliśmy dużo czasu w stosunku do Filipa. No trudno, trzeba było to przeżyć, ale opłaciła się nasza strategia i super, że jesteśmy na mecie z tak świetnym rezultatem. To niesamowite, że udało nam się wygrać. Piekielnie szybcy rywale, pogoda w kratkę, ruletka z oponami - ciężki ale udany dla naszego zespołu rajd. Szkoda chłopaków i ich przygód które uniemożliwiły dalszą rywalizację ale wiem, że nie odpuszczą i na kolejnej rundzie znowu stoczymy równy bój. Dziękuje wszystkim kibicom za piękny doping - również na mecie.

TOMASZ KUCHAR:
-Jestem niesamowicie rozczarowany tym, co się wydarzyło. Dobrze przewidziałem, że przyjdzie ulewa i na ostatnią pętlę założyłem opony deszczowe. I na ostatnim prawdziwym odcinku, czyli Dziećmorowice – Walim, powinien być nokaut. I tak chyba by było, bo na pierwszych kilometrach mieliśmy niesamowitą przewagę. I padła turbosprężarka! Jechałem chyba z 18 km bez turbo i Power Stage też. Chyba przechwaliłem ten samochód. Byłem nim zachwycony, bo naprawdę jest genialny. No i stało się. Trudno, jest co jest. Drugie miejsce nie jest złe, ale zwycięstwo było na wyciągnięcie ręki.

MACIEJ OLEKSOWICZ:
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku, chociaż traktujemy go trochę jako prezent od naszych konkurentów, którzy nie uniknęli przygód. Myślę jednak, że tak mogą wyglądać te mistrzostwa. Ze względu na to, że rajdy są bardzo krótkie każdy będzie próbował podjąć ryzyko, które czasem się opłaci, a czasem nie. Podczas kolejnych rund chcielibyśmy włączyć się bezpośrednio do walki z czołówką i także trochę bardziej zaryzykować.

*JAN CHMIELEWSKI: *
- Lepszego początku sezonu nie mogliśmy sobie wymarzyć! Wygraliśmy w zasadzie wszystko, co było do wygrania, zarówno „ośkę” i klasę 3, zdobywając dodatkowo bonusowe punkty za pierwsze miejsce na rozgrywanym po raz pierwszy w RSMP Power Stage’u. Doskonałym uzupełnieniem listy sukcesów z Rajdu Świdnickiego jest piąte miejsce w klasyfikacji generalnej, które stanowi wyrównanie mojego najlepszego dotychczas wyniku w rundzie Mistrzostw Polski. Punkty wywiezione z Gór Sowich są wspaniałą nagrodą za trud, który wszyscy w zespole włożyliśmy w przygotowania do nowego sezonu i w tym miejscu składam ogromne podziękowania dla ekipy mechaników, która zarwała niejedną noc szykując naszego „Deesa” do bezawaryjnej jazdy.

*TOMASZ KASPERCZYK: *
- Po pierwszym udanym dniu Rajdu Świdnickiego byliśmy bardzo blisko ścisłej czołówki. Początek niedzielnego etapu to także równa i szybka jazda. Niestety, na drugim oesie popełniłem mały błąd w jednym z ciasnych zakrętów i uderzyłem lewym tylnym kołem w korzeń. Nie mogliśmy dokończyć tego odcinka i byliśmy zmuszeni do wycofania się z rajdu. Mam jednak nadzieję, że w kolejnych rajdach będzie dużo lepiej. Teraz skupimy się na jak najlepszym przygotowaniu do kolejnej rundy RSMP.

Zapraszamy na stronę internetową Rajdu, na której można znaleźć m.in. szczegółowe wyniki : www.rajdkrause.pl

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025