Saab Polska, w specjalnym oświadczeniu na temat upadłości firmy pisze: "Stało się tak, mimo iż od kilku miesięcy prowadzone były bardzo obiecujące negocjacje z inwestorami chcącymi zapewnić firmie stabilność finansową oraz kontynuować rozwój marki Saab poprzez wprowadzanie na rynek nowych modeli samochodów." Wydarzenia roku 2011 Niestety, poprzedni właściciel marki - wciąż pozostający znaczącym dostawcą części oraz właścicielem praw intelektualnych do wykorzystywanych w Saabie technologii - nie wyraził zgody na przeprowadzenie transakcji sprzedaży. Sytuacja ta zmusiła Zarząd Saaba do złożenia wniosku o upadłość. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, iż zgodnie ze szwedzkim prawem wciąż istnieje możliwość przejęcia likwidowanej firmy oraz wznowienia produkcji. Co ważniejsze, kilka poważnych podmiotów zgłosiło już chęć zakupu Saaba. Zatem przedstawiciele firmy wierzą, że marka przetrwa ten kryzys.
Dla użytkownika samochodu marki Saab najważniejszą jednak kwestią jest odpowiedź na pytanie, czy i jaki wpływ powyższa sytuacja będzie miała na obsługę serwisową oraz realizację napraw gwarancyjnych.
Saab Polska zapewnia, iż: "wszelkie naprawy gwarancyjne wykonywane w samochodach kupionych w autoryzowanych salonach sprzedaży Saaba na terenie Polski będą przez nas honorowane na dotychczasowych zasadach, aż do momentu wygaśnięcia gwarancji."
firma wyjaśnia, iż w wyniku podziału Saaba na kilka firm powstała mi.n. spółka Saab Automobile AB (zajmująca się produkcją samochodów) oraz Saab Parts AB (zajmująca się dostawami części zamiennych oraz akcesoriów). Saab Parts AB nie jest objęta wnioskiem o upadłość, a tym samym prowadzi regularną działalność biznesową polegającą na dostawach części zamiennych i akcesoriów do sieci serwisowej Saaba. Dostawy części odbywają się zatem w sposób niezakłócony.
(źródło: samar.pl)
sj