Co będzie robił Kubica? "Mam trzy opcje"

Obraz
Źródło zdjęć: © Andre Lavadinho / Newspix.pl

Robert Kubica jeszcze nie zdecydował, jakiemu rodzajowi motorsportu poświęci się w 2014 roku. - Mam trzy opcje - mówi polski kierowca w rozmowie z "Przeglądem Sportowym". Zdradza też, że nie jest w stu procentach przekonany do startów w rajdach samochodowych w kategorii WRC.

- Mam trzy opcje - mówi Kubica, który w tym sezonie jeździł Citroenem DS3 RRC i jako debiutant został mistrzem świata w rajdowej serii WRC-2.

- Numer 1 to jeżdżenie w rajdach na profesjonalnym poziomie. Po dziewięciu miesiącach rajdowania fakt, że mam taką propozycję, jest dla mnie dużym wyróżnieniem. Bo gdyby ktoś mi powiedział, że koleś, który w marcu po raz pierwszy jeździł po szutrze, w listopadzie musi powiedzieć "tak lub nie" na ofertę pojechania pełnego sezonu za kierownicą auta z najwyższej półki, w profesjonalnym zespole, to na mnie robi wrażenie - tłumaczy niespełna 29-letni krakowianin.

Nazwy zespołu, który złożył mu taką ofertę, Kubica nie zdradza. Może chodzić o Citroena lub brytyjski M-Sport, którego kierowcy startują w rajdowych mistrzostwach świata Fordami Fiesta WRC. Nie można też wykluczyć Hyundaia - Koreańczycy w 2014 roku wystawią fabryczną ekipę i już skaperowali rewelację tego sezonu, Belga Thierry'ego Neuville'a.

- Drugą opcją jest jeżdżenie w rajdach na niższym poziomie. Kontynuowanie tego, co zacząłem w tym roku, tylko zamiast trzech kroków w przód, zrobiłbym jeden. Ma to swoje plusy i minusy. A trzecią opcją, która nagle dostała dużo większą szansę, są tory - zdradza dziennikarzowi "Przeglądu Sportowego" Cezaremu Gutowskiemu były zawodnik zespołów Formuły 1 BMW Sauber i Renault.

- Skoro moim celem jest powrót do bolidów, a może się to okazać niemożliwe, nie chcę wracać do ścigania w autach z dachem - dodaje Kubica. Trudno powiedzieć, jaką formę wyścigów ma na myśli Polak mówiąc o wzroście szans na jego powrót na tor. Pierwszą serią, jaka przychodzi na myśl, jest WTCC - w 2014 roku w mistrzostwach świata samochodów turystycznych ma zadebiutować współpracujący z Kubicą Citroen. Nasz kierowca miał wspierać francuską stajnię swoim doświadczeniem i wystartować w jednym lub dwóch wyścigach, ale być może poważnie rozważa zwiększenie swojego zaangażowania w ten projekt.

Polski kierowca wyznaje też, że nie jest w stu procentach przekonany co do tego, iż powinien angażować się w starty w rajdach samochodowych w topowym aucie i czołowym zespole.

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne