Ciężarówka, która przewiezie nawet 250 ton
Mercedes-Benz Trucks kompletuje gamę nowych serii ciężarówek z 6-cylindrowymi jednostkami rzędowymi Euro VI. Najmocniejszy wariant będzie w stanie przewieźć ładunek o masie do 250 ton.
Najnowsza rodzina ciężarówek Mercedes-Benz dla transportu ciężkiego i ponadnormatywnego po raz pierwszy obejmuje modele Actros-SLT z zawieszeniem pneumatycznym oraz Arocs-SLT z zawieszeniem stalowym. Ten drugi model oferowany jest także z napędem na cztery koła. Za opracowanie oraz produkcję SLT odpowiada jednostka Custom Tailored Trucks z Molsheim w Alzaji, współpracująca z fabryką ciężarówek w Worth. Przeznaczony na rynki pozaeuropejski Actros-SLT w wersjach Euro III i Euro V nadal będzie produkowany przez partnera CTT - fimę Titan.
SLT jest obecnie jedynym oferowanym w Europie pojazdem do transportu najcięższych ładunków, posiadającym homologację Euro VI. Napędza go 6-cylindrowa jednostka rzędowa OM 473 Euro VI, zaś najmocniejszy wariant dysponuje mocą 625 KM i momentem 3 000 Nm. Motor wyposażono w technologię Turbocompound z dodatkową turbiną, korzystającą z ciśnienia gazów wydechowych opuszczających turbosprężarkę. Zautomatyzowana przekładnia Mercedes PowerShift 3 ze specjalnym programem jazdy "Heavy" została zaprojektowana w celu przenoszenia wysokiego momentu obrotowego i przewożenia ładunków o masie nawet do 250 ton.
Unikatową cechą SLT jest turboretarder zintegrowany ze sprzęgłem. Zapewnia on ruszanie z miejsca bez zużycia ciernego oraz wykorzystuje retarder do hamowania. Jest przy tym lżejszy, bardziej wydajny i ma bardziej kompaktowe wymiary od sprzęgła hydrokinetycznego. Zwiększone ilości ciepła natomiast są rozpraszana przez wysokowydajny układ chłodzenia zamontowany za kabiną. Zakrywają go osłony boczne, zapewniające kabinie dynamiczny wygląd.
Actros-SLT z zawieszeniem pneumatycznym oferowany jest z kabinami GigaSpace lub BigSpace, Arocs-SLT z zawieszeniem stalowym występuje z kabinami BigSpace (2,5 m) lub StreamSpace (2,3 m). Dealerzy marki rozpoczęli już zbieranie zamówień na pojazdy. Pierwsze dostawy przewidziano na grudzień br.
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl