Chevrolet Malibu: zadebiutuje w Europie
Po oficjalnej prezentacji w Stanach Zjednoczonych i Chinach najnowszy Chevrolet Malibu zostanie pokazany europejskiej publiczności podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Dotychczas nieoferowany na rynku europejskim model zostanie wprowadzony do sprzedaży w przyszłym roku i ma się stać sztandarowym produktem koncernu.
Chevrolet Malibu to model bazujący na platformie znanej z Opla Insigni. Będzie to nieco tańsza alternatywa dla tego popularnego auta klasy średniej. Co ciekawe, Malibu ma być globalnym modelem, sprzedawanym w prawie 100 krajach na sześciu kontynentach. Jest to już ósma generacja Malibu, ale pierwsza, która będzie sprzedawana na tak wielu rynkach. Jeśli pójdzie w ślady mniejszych modeli marki, to ma bardzo duże szanse na odniesienie sukcesu.
- Najnowsze wcielenie Malibu to już ósma premiera Chevroleta w roku, w którym marka obchodzi stulecie istnienia - powiedział Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. - Jestem przekonany, że model ten, oferując sprawdzoną technologię i komfortowe wyposażenie, stanie się jednym z wiodących modeli na europejskim rynku samochodów klasy średniej.
Malibu będzie tej samej wielkości co jego odpowiednik w rodzinie Opla - Insignia. Również stylistycznie przody obu samochodów są do siebie zbliżone. Patrząc na design Malibu można o nim powiedzieć, że jest spokojny i stonowany, ale musi taki być, jeśli to samo auto ma osiągnąć sukces w Ameryce, Europie, Azji i Australii. Opel Insignia pozostanie ładniejszym i bardziej ekskluzywnym samochodem w ofercie General Motors, ale dla tych, którym niemiecka konstrukcja nie przypadła do gustu, firma zaoferuje spokojniejsze Malibu.
Wnętrze Malibu posiada metalizowane i chromowane akcenty. Zastosowano w nim specjalne materiały wygłuszające, które eliminują hałas dochodzący do wnętrza kabiny. Malibu ma również liczne schowki, w tym głęboki na ponad 15 cm schowek, ukryty za odchylanym przednim panelem radia, pod 7-calowym dotykowym wyświetlaczem. Rozwiązanie to nie było jeszcze stosowane w tej klasie samochodów. Malibu będzie również mieć nowoczesny system audio i nawigację z kolorowym wyświetlaczem.
W topowej wersji wyposażenia dostępny będzie ponadto bezprzewodowy system komunikacji Bluetooth, umożliwiający swobodne korzystanie z telefonu i innych urządzeń multimedialnych. Oznacza, że choć nie będzie rynkowym liderem i to właśnie Insignia, albo konkurencyjne Passat i Mondeo oferują najnowsze rozwiązania techniczne, Malibu będzie spełniał wymagania większości kierowców.
Klienci będą mogli wybrać między dwoma oszczędnymi i mocnymi, 4-cylindrowymi jednostkami napędowymi: benzynową o pojemności 2,4 l i mocy 169 KM lub wysokoprężną o pojemności 2,0 l i mocy 164 KM. W Europie Malibu dostępne będzie z manualnymi i automatycznymi skrzyniami biegów. Producent chwali się też, że Chevrolet Malibu posiada precyzyjny układ jezdny i został on zaprojektowany tak, aby dorównywał droższym sportowym sedanom. Inżynierowie przetestowali Malibu w różnych warunkach drogowych oraz w ośrodkach badawczych GM na całym świecie.
Malibu ma też oferować niski współczynnik oporu powietrza i konstrukcję nadwozia o współczynniku sztywności "nieporównywalnym z innymi sedanami segmentu D, dostępnymi na rynku". Choć są to parametry, których nie widać na pierwszy rzut oka, mocno wpływają na jazdę samochodem i bezpieczeństwo, dlatego trzymamy za słowo.
W Malibu zastosowano systemy wspomagające pracę układu jezdnego, takie jak: czterokanałowy system zapobiegający blokowaniu kół (ABS)
, kontrola trakcji, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), elektroniczny rozdział sił hamowania (EBD), asystent hamowania (BA), kontrola hamowania na zakręcie, system wspomagania nagłego hamowania oraz elektroniczny układ wspomagający hamowanie silnikiem.
We wszystkich krajach, w których prowadzona będzie sprzedaż Malibu, będzie ono spełniać wymogi dotyczące ochrony pieszych. Standardowe wyposażenie Malibu w zakresie bezpieczeństwa obejmuje: dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, chroniące miednicę i klatkę piersiową, kurtyny powietrzne w słupkach dachowych, chroniące przed obrażeniami podczas dachowania. Ponadto w wyższych wersjach wyposażenia dostępny będzie asystent parkowania tyłem i kamera cofania.
sj/mw/mw